Aranjarea elementelor din sidebar

  În ultimul timp în cadrul review-urilor realizate i-am criticat pe deținătorii site-urilor pentru aranjarea elementelor din sidebar spunând că aceasta nu este „optimă”. Mi se pare corect față de aceștia să dezbat acest subiect și să dau un exemplu a ceea ce înseamnă optim din punctul meu de vedere.

  De dragul exemplului voi lua 8 elemente pe care le voi aranja în funcție de importanță:

  • Ultimele articole
  • Comentarii recente
  • Reclamă (banner/text)
  • Facebook widget
  • Blogroll
  • Abonare prin mail
  • Căutare
  • Categorii

[am luat pentru exemplu cele mai folosite 8 elemente din sidebar în majoritatea site-urilor]

  În continuare puteți vizualiza elementele menționate mai sus aranjate optim:

  • Căutare – Căsuța de căutare într-un blog în cazul în care nu este implementată în temă reprezintă elementul care trebuie să fie cel mai la îndemâna cititorului așadar trebuie plasat în locul cel mai expus, primul în sidebar.
  • Abonare prin mail – Oricât de importante ar fi celălalte elemente în primul rând în jurul oricărui site se urmărește formarea unei comunități, a unui grup de persoane care urmăresc frecvent acel site prin urmare abonarea cititorilor prin mail este un element vital care nu trebuie să lipsească de pe nici un site !
  • Reclamă (banner/text) – Widget-ul care cade pe locul trei doar datorită importanței sporite a elementelor de mai sus este widgetul „Text” în care putem adăuga un cod, banner sau text cu alte cuvinte o reclamă care din nou trebuie expusă într-o zonă cât mai vizibilă, o zonă pe care cititorul să nu fie nevoit să o caute. În multe cazuri dacă reclama este plătită cumpărătorul nu va fi de acord să îi plasați bannerul în josul paginii.
  • Ultimele articole – În scopul promovării personale acest widget trebuie plasat după primele două sau trei widget-uri fiind astfel în drept cu partea finală a articolelor. Atunci când un vizitator termină de citit un articol dacă acesta a fost pe placul său există mari șanse ca acesta să dea click pe titlul unui alt articol care intră în sfera lui de interes atâta timp cât widget-ul este în aria sa vizuală.
  • Comentarii recente – Acest widget folosește în principal pentru a atenționa userul de importanța unui articol (când un articol produce reacții înseamnă subiectul abordat este într-un fel sau altul interesant) dar instigă și cititorul la comentat fiindcă acesta se poate promova prin intermediul widget-ului (afișează nume și link).
  • Page Fan (Facebook) – Folositor pentru a crește numărul de vizitatori al blogului însa nu trebuie poziționat foarte sus fiindcă e logic ca un user să dea Like doar după ce parcurge o anumită parte din conținut.
  • Categorii – Aici cititorul ajunge doar în cazul în care caută ceva anume sau i-au plăcut articolele tratate în jurul unei teme astfel va căuta mai multe de același fel. Acest element trebuie plasat în a doua jumătate a sidebar-ului.
  • Blogroll – Ca și în cazul Fan Page-ului fiind o listă a link-urilor recomandate logic este ca utilizatorul să citească mai întăi iar dacă conținutul se dovedește a fi unul pe gustul său să urmărească unul dintre site-urile recomandate.

  Eu am folosit ca și exemplu 8 elemente dar nu este obligatoriu să le folosiți și voi pe toate (eu am doar 5 pe blog) ci chiar din contra, folosirea unui număr mare de elemente scade importanța fiecăruia, gradul de expunere al fiecărui element fiind invers proporțional cu numărul acestora !

Etichete: ,

4 comentarii

  1. Nu cred ca e util widget-ul ultimele articole, pentru ca daca da click pe pagina home, are ultimele articole in format mai mare.
    Ma rog, cel putin pentru mine nu este asa important.

  2. @Danniel este drept și ceea ce spui tu însă un user care vine din Google și e interesat (să spunem…) să cumpere aspiratoare dacă ajunge într-un articol de al meu în care am scris despre aspiratoare iar articolul nu i-a adus prea multe informații utile sunt mari șanse ca acesta să dea back în browser însă există posibilitatea ca în cadrul widget-ului „Ultimele articole” să existe un titlu atrăgător pentru userul respectiv.
    Pe scurt poate ține cititorul în pagină, o șansă în plus…

  3. Da, e adevarat, m-am gandit si la asta, insa daca cauta aspiratoare, se orienteaza spre nisa respectiva, cred, pentru ca tu ca blogger ai sa mai multe nise. Asa, ar merge un widget cu articole asemanatoare.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.