Blogroll in pagina dedicata

  Într-una dintre analizele blogurilor din acest articol spuneam că nu sunt de acord cu ideea de a avea blogroll-ul într-o pagina diferită iar în acest articol voi explica și care este teoria mea. Când spun „voi explica” mă bazez pe experiența mea online cu mai multe site-uri și blog-uri.

  Am mai purtat aceasta discuție prin intermediul chatului cu Bobby Voicu în cadrul emisiunii realizate de către acesta la Radio Lynx iar Bobby spuneam că preferă să vadă o pagină separată în care să fie plasat blogroll-ul decât un cârnaț lung în sidebar care să strice designul.
Sunt de acord cu acesta dacă discutăm de liste mai lungi de 20 – 25 de link-uri însă majoriatatea, bloggerii care se află la început (1 – 2 ani), cei care nu urmăresc creșterea în ZeList sau a PageRank-ului care acum e inutil, au un blogroll de aproximativ 20 de adrese care fac trimiteri către blog-uri pe care aceștia le citesc și merită recomandate nu către A-Listeri cu speranța că vor primi și ei atenție.

  Acestea fiind lămurite am să vă prezint „teoria” mea:

  Ca și în marketing dorim să obținem ceva de pe urma produsului, în cazul nostru un număr cât mai mare de click-uri efectuate pe link-urile listate în blogroll.

  Într-un magazin produse ca și guma de mestecat sau cliocolățelele se găsesc în zona casei de marcat, cea mai expusă zonă din magazin, zona prin care inevitabil treci deoarece există mari șanse ca în timpul în care îți aștepți rândul la casă să mai adaugi ceva în coș ba chiar mulți oameni au tendința de a cumpăra de sume rotunde astfel aceste produse fiind cele care „rotunjesc suma”.
  Noi ca și bloggeri trebuie să afișăm blogrollul într-o zonă cât mai expusă (pagina principală, în sidebar, cât mai sus).

  Din experiența proprie de cititor vă pot spune că atunci când citesc un articol despre (de exemplu:) „cuptoare cu microunde” dacă articolul mi s-a părut interesant însă nu mi-a adus toate informațiile pe care le căutam, sunt șanse mult mai mari să efectuez un click pe un link cu keyword-ul (tot spre exemplu:) „electrocasnice” care se află în sidebar decât să intru în pagina dedicată blogroll-ului cu speranța că voi găsi un site pe aceaiși nișă. Reacția userului obișnuit este de a da back în browser și a intra pe un alt rezultat generat de motorul de căutare.

  În cazul unui blogger nou descoperit nu ajung în paginile blogului său decât dacă subiectul citit m-a impresionat tare sau m-a ajutat așadar șansa ca eu să-i vizualizez blogroll-ul dacă acesta este plasat într-o pagină dedicată scade pe când peste o listă de link-uri plasată în sidebar trec cu vederea inevitabil, voi spune că gradul de expunere este mai mare.

  Sfatul meu este să sacrificați un loc în sidebar în favoarea blogroll-ului și dacă se poate să eliminați alte elemente care nu vă sunt folositoare.

Sursa imaginii.

Etichete:

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.