Brand personal. O întrebare…

  Pornind de la mesajul lui Cristi de pe Facebook doresc să vă adresez o întrebare însă nu înainte de a explica situația așa cum o văd eu…

Să prelungesc, sau să nu prelungesc grimcris.com pe încă un an ?

… spunea Cristi

  Am început să scriu pe acest blog pe la jumătatea anului 2009 iar la începutul anului 2010 am hotărât să-mi iau domeniu propriu. În primă instanța am vrut să iau Oxi.ro fiindcă aceasta este porecla mea iar mare parte din prieteni încă mi se adresează folosind acest nickname însă din fericire acel domeniu nu a fost liber și am optat pentru numele meu. Spun „din fericire” fiindcă mi-am pus de multe ori problema „Dacă aveam domeniul acela ? Care era brandul meu ?” asta și pentru că după ceva timp mi-am dat seama că nu doresc să mă adresez unui public local iar nickname-ul meu de copil nu mi-ar fi de folos mai târziu atunci când aveam de gând să folosesc blogul ca rampă de lansare pentru diferite proiecte și tot odată ca și CV.

  Presupunând totuși că aș fi avut acel domeniu iar mai târziu l-aș fi schimbat și l-aș fi redirecționat spre noul domeniu BogdanAnghelina.ro, atunci când cel dintâi avea să expire de ce să-l mai prelungesc ?

Din punctul meu de vedere cei ce mă citesc ar fi avut destul timp la dispoziție să se obijnuiască cu trecerea la noul domeniu respectiv cu formarea unui nou brand.

personal branding

  Bogdan Dăscălescu spunea că ar putea exista probleme cu vechile link-uri însă asta se rezolvă din MySQL imediat după redirecționare.

Un alt user participant la discuție adaugă „Niciodată să nu uiți de unde ai plecat” însă mi se pare stupid să vrei să-ți creezi o nouă imagine dar să ți în paralel și la cea veche. Eu de exemplu îi corectez și pe cei care mă adaugă în blogroll ca „Bogdan” deoarece Bogdani sunt mulți însă Bogdan Anghelina e unul și mult mai distinct.

  Nu critic doar întreb și de aceea apelez la voi să mă lămuriți și în același timp să-l ajutăm și pe Cristi să hotărască dacă prelungește sau nu domeniul :-).
 
Sursa imaginii.

Etichete: , ,

10 comentarii

  1. @bogdan, cand ziceam de linkuri, nu ma refeream la linkurile din blogul tau, ci la cele care vin din diferite referiri pe care oamenii le-au dat spre vechiul tau blog. De ex, sa zicem ca acum 2 ani cineva a recomandat pe blogul lui un articol de-al tau. Linkul ducea catre vechiulblog.ro/articolvechi. daca tu nu mai reinnoiesti vechiul domeniu, atunci acea adresa din acel articol nu o sa duca nicaieri. Astfel cititorul se pierde. Nu te gandi doar la cititorii noi si doar la cei care iti citesc tie blogul, ci si la cei care citesc blogurile altor bloggeri care au facut referire candva la blogul tau.

    1. Când îți schimbi domeniul anunți asta pe blog și timp de câteva luni cei ce au link spre tine au timp să îl schimbe. În plus există plugin-ul „Broken Link Checker” care chiar asta face.

      Și chiar și în cazul în care pierzi câteva link-uri, dorești să-ți creezi o noua imagine, dacă nu ai forța și vechiul utilizator să folosească noua adresă nu crezi că ar creea confuzii ? Întreb tocmai pentru a mă lămuri fiindcă eu am păstrat vechiul domeniu (era un domeniu gratuit pe dap.ro) pe o perioadă de doar câteva luni în care am insistat ca cei ce au dat link să îl înlocuiască cu noua adresă iar cei ce mă aveau în blogroll să schimbe și ei link-ul.

  2. Oricum nu stă nimeni să caute în articole unde ţi-a trimis ţie link, ca să pună noul domeniu. Iar Broken Link Checker nu-l instalează toată lumea, ca să vadă că link-ul respectiv nu mai duce nicăieri.

    Şi nu cred că poţi crea confunzii, dacă oamenii ştiu despre noul tău domeniu. Nu o să mai intre nimeni pe vechiul site, pentru că n-are de ce. It’s that simple.

    Îl prelungesc până la urmă, să ştii.

    1. E ok, e alegerea ta însă vroiam să mă lămuresc.

      Și după cum spui și tu „Nu o să mai intre nimeni pe vechiul site, pentru că n-are de ce. It’s that simple”, atunci vechiul domeniu mai are valoare doar dacă îl folosești în cadrul altui proiect în caz contrar dacă îl cumperi doar să fie acolo… ăsta e un moft personal.

  3. Din punct de vedere tehnic, da, in mare parte se rezolva cu redirectionare 301. De obicei e bine sa detii fostul domeniu inca cel putin 3 luni dupa mutare ca sa poti controla orice eventuale probleme de redirectionare. In ceea ce priveste numele, e ca orice rebranduire: ideea apare de obicei dintr-o necesitate – numele nu mai este potrivit continutului sau segmentului de vizitatori targetati. Este o schimbare care trebuie sa se realizeze treptat si ideea este sa merite efortul, sa nu fie o rebranduire determinata de o idee de moment. Daca schimbarea numelui si a domeniului este comunicata clar vizitatorilor si cu suficient timp inainte de mutarea efectiva pentru avea efect, nu este o problema.

  4. E drept ca multi isi fac acum bloguri cu numele personale, dar ce rost are?adica tot printr-o adresa de mail daca cineva vrea sa ia contact cu tine o face, asa poate sa faca si cu mine. Suna mai serios? Nu neaparat, sunt de parere ca sunt si neseriosi care isi daca blog cu numele lor… de ce n-as fi eu mai serios ca ei fiindca am pato si nu cum ma cheama in realitate?
    Branduire? Brandul ca persoana ti-l creezi prin ce faci si mai putin cine esti… gen sunt fiul lui x(x fiind cineva important sau cunoscut), daca tu esti prastie poti sa fii sanatos si atat.

    1. Cred ca folosirea numelui personal sau a poreclei ca si nume al blogului ar trebui sa vina din faptul ca numele este deja cunoscut de un numar mare de persoane si are asociata o anumita imagine. In acest caz se foloseste notorietatea deja existenta (online, offline). Daca nu e cazul, nu prea conteaza daca se foloseste numele personal sau orice alta denumire. Situatia este aceeasi, se pleaca de la zero, de la un nume necunoscut caruia i se construieste o imagine. Si seriozitatea cred ca se demonstreaza intradevar prin ce faci (ce scrii, cum scrii etc.). Poate fi folosit la fel de bine un nume care suna serios si blogul sa fie orice numai serios nu, si atunci numele nu mai ajuta la nimic. Toate elementele unui blog trebuie sa mearga in aceeasi directie si sa se sustina unele pe altele. Altfel, doar numele in sine, nu poate sustine mult un blog de slaba calitate si invers, un blog de foarte buna calitate poate face ca un nume care nu inseamna nimic sa insemne ceva.

    2. Ai dreptate, foarte mare dreptate insa e bine si sa alegi un nume oarecum ok… fiindca stiu un blog care n-are un nume foarte inspirat dar pe el se scrie bine(chiar foarte bine). Dar poarte pierde mult din cauza numelui ales…

    3. Pacat ca nu se poate edita… vroiam sa zic ca e greu sa te lupti cu unele mentalitati si preconceptii, chiar daca scrii bine( daca ai ales un nume sa-i zicem neinspirat) si iti zic ca exista un exemplu foarte bun!

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.