Branding și adaptabilitate

BRANDING = construirea unei imagini favorabile pentru o persoană, un produs sau o companie, în vederea diferenţierii faţă de competitori din perspectiva clienţilor.

ADAPTABILITATE = însușirea de a fi adaptabil.
[divider style=”dashed”/]

Un exemplu neconvențional (că așa-s ăștia de la publicitate mai săriți de pe fix) dar bun de branding personal este cel pe care și l-a construit Armando Cristian Pérez, atât de bun încât majoritatea dintre voi nici nu știți despre cine vorbesc, ei bine este vorba despre Pitbull.

Pitbull a cunoscut o creștere puternică (atât ca și artist cât și ca brand internațional) începând cu anul 2009 odată cu lansarea albumului  „Rebelution”, moment din care a început să încheie parteneriate cu tot felul de artiști reprezentativi pentru diferite genuri muzicale. Asta ar fi adaptabilitatea de care a dat dovadă, a reușit să-și asocieze numele cu multe nume mari din industria muzicală.

În ceea ce privește brandul, iar aici am să mă leg de o campanie recentă în care a fost implicat artistul, a dovedit că știe să managerieze o situație astfel încât să fie în favoarea lui (ajutat probabil de o echipă de PR).

În cadrul campaniei de promovare al lanțului de magazine Walmart, Pitbull promitea că va apărea în magazinul care primește cele mai multe like-uri pe Facebook, fiind creată special o aplicație pentru asta. Începând de la o glumă internetul s-a mobilizat în a like-ui magazinul din Alaska a celor de la Walmart. Artistul a văzut în asta o provocare și o oportunitate în a-și întări și crește brandul. A vizitat magazinul din Alaska.

După această ispravă am început să-i urmăresc pagina de Facebook unde se postează regulat poze cu artistul în diferite ipostaze care le permite fanilor să intre într-o oarecare măsură în spațiul său personal și nu în ultimul rând glume și bancuri care îl au pe acesta ca și protagonist.

Pitbul - Mentirosa

E evident că românii au talent „Pitbull” este rezultatul muncii unei întregi echipe iar omul, Armando Cristian Pérez nu ar fi putut ajunge atât de sus fără ajutor. Tocmai de aceea, ca viitor publicitar, nu pot să nu apreciez metodele prin care acesta s-a făcut plăcut.

PS: Că tot vorbeam zilele trecut de social media, are 7,414,954 urmăritori pe Twitter și 24,678,296 de fani pe Facebook, generând zeci de mii de like-uri la fiecare status.

Etichete: , ,

3 comentarii

    1. Nu, e interesant de observat cât „credit” se poate obține dintr-un simplu gest și o abordare corectă. Campania respectivă a luat o întorsătură drastică iar echipa din spatele artistului a știut să profite de asta. Să-ți faci un brand international într-un an cred că e destul de interesant.

      Dar hai să nu fii idiot și să lăsăm interpretările deoparte.

  1. In branding si mai ales in partea de Social Media adaptabilitatea este esentiala si cred ca s-ar putea spune chiar vitala. Se lucreaza cu perceptii, care sunt foarte volatile si cu oameni, si daca lucrurile merg cum trebuie, cu mase de oameni, a caror reactii nu vor putea fi niciodata controlate total sau previzionate complet. Cred ca s-ar putea spune ca e un domeniu al celor care stiu „sa prinda valul”.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.