Facebook: monetizare și manele

Din dorința de a aduce ceva mai bun, ceva mai bun care să producă bani – căci la asta se rezumă totul – cei din conducerea Facebook au schimbat design-ul timeline-ului. Integrare mai ușoară a reclamele etc.

Apoi au apărut emoticoanele asociate unei stări, dacă până acum puteam afla cum Sânziana stă pe toaletă, acum un emoticon ne va transmite starea – acel zâmbet larg – pe care aceasta o experiementează pe toaletă. Fluxul de informații e acum mai colorat și mai plin de rahaturi – datoria de a le filtra revenindu-ne tot nouă:

Facebook: bea apă

Repet, Facebook înseamnă bani. Apar în chat emoticoane mai diversificate, caractere din animații (minionii și alte prostioare) – ei le numesc autocolante. Le puteți utiliza apăsând butonul gratis din magazinul de autocolante.

autocolante Facebook

Prima doză e gratis, butonul nu ar exista dacă pe viitor toate aceste emoticoane ar urma să fie gratis.

În altă ordine de idei, Facebook devine o manea. Există, în viziunea mea, două tipuri de utilizatori ai acestei rețele sociale, cei ce folosesc Facebook pentru entertainement și cei ce-l folosesc pentru informare, cei din urmă au de suferit de pe urma ultimelor schimbări – asta pentru că, pentru a face din Facebook o sursă de informare relevantă, e nevoie de mult timp și multă muncă tradusă în filtrarea paginilor și a persoanelor urmărite.

Un feed mai încărcat = informație relevantă mai greu de selectat și citit.

Etichete: , ,

3 comentarii

  1. A sta pe Facebook, inseamna a pierde timp pretios doar ca dai niste clickuri la niste poze caraghioase. Cica faci socializare virtuala la un alt nivel. Una e sa iesi cu prieteni intr-un club si alta e sa fii online sub un nume fals si sa te crezi Tarzan.

  2. Bogdan!
    Nu da vina pe facebook pentru ce iti apare tie in fluxul de stiri. Prietenii tai si paginile la care ai ales tu sa dai LIKE iti populeaza acest flux, prin urmare alegerile tale au facut sa-ti apara asa ceva.
    😉
    Aaaa, ca facebook si-a dat seama ca aia de pe hi5 se plictisesc altfel, e o alta discutie.
    Prin urmare, sfatul meu, foloseste cu incredere butonul de unfriend si unlike… Urmareste doar ce e relevant pentru tine.

    1. Nu dau vina pe Facebook, e ‘păcatul’ meu că am ales să dau like unei pagini sau să mă împrietenesc cu o persoană care emite prostii – e de datoria mea să filtrez (like/unlike și friend/unfriend) paginile și prietenii până ajung la un flux de informații relevant. Facebook face doar să-mi fie mai greu.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.