Facebook prin prisma românilor

  E evident că majoritatea românilor nu au înțeles cu ce se mănâncă Facebook-ul și când spun „majoritatea” nu generalizez după cum veți vedea. Am luat două exemple recente care să dovedească acest lucru:

[dropcap2]1[/dropcap2] Nu știu exact care este povestea cocorilor albi de pe Facebook însă Arhi spunea aici că ar fi vorba de niște origami adunați pe o pagină de Facebook dedicată japonezilor în semn de solidaritate. În schimb oamenii aceștia spun că e vorba de o sumă de bani strânsă în schimbul cocorilor și trimisă japonezilor.

[dropcap2]2[/dropcap2] Fenomenul se repetă în cazul show-ului românesc Românii Au Talent când este creată o pagină de Facebook în susținerea lui Adrian Cristian Țuțu dar mă întreb câți dintre cei care au dat like și au share-uit acea pagină chiar au donat 1,6 €.

  În pofida faptului că mă așteptam ca Facebook-ul să evolueze corect chiar și în România fiind conștient de potențialul și puterea acestei rețele de socializare m-am înșelat iar evoluția handicapată se datorează în mare parte HI5-ului, un site al cărui utilizatori au migrat spre Facebook neavând însă educația necesară.
  La străini totul a evoluat firesc fiindcă educația lor este de o altă natură pe când în România evoluția Facebook-ului a fost și este în continuare imprevizibilă din cauza utilizatorilor, a românilor. Nu vorbim doar de cele două cazuri mai sus descrise ci gândiți-vă doar câți se plâng că au ajuns publice poze sau informații personale chiar dacă există acele „setări de confidențialitate”.
  Nu neg că există oameni care știu să folosească Facebook-ul la adevăratul său potențial ci spun că cifra acestora este infimă în comparație cu numărul de puleți și marțafoaice care se dezbracă și postează stausuri indecente în speranța găsirii unei jumătăți.

  Revenind la exemplele de mai sus cred că Facebook-ul în prisma românilor (generalizez desigur) este un site unde cu toții își pot întinde hainele iar prin like-uri se pot salva vieți. Ei, nu e chiar așa !

PS: Mai avem puțin până când, vorbind de oamenii din online, ne vom da seama care este adevăratul potențial al acestei rețele de socializare iar oamenii care au făcut-o deja se bucură acum de pe urma acesteia, site-urile sau afacerile lor fiind în continuă creștere.

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.