Marketing de România

  Am un fix în ceea ce privește marketing-ul din România, sunt scârbit de reclamele de prost gust atât de la TV cât și din print. Nu știu cine gândește aceste reclame însă vă spun, ați trecut prin facultate degeaba !

  În zilele noastre 80% din video-ul reclamei de la TV nu are nici o legătură cu produsul de promovat. La Vodafone CRBL și familia pleaca în vacanță iar abonamentul X e cel mai bun. Bănică face reclamă la margarină. Nu credeam „că doar o picătură de detergent lichid X spală 100 de farfurii”, nu punem botu’ nici la reclama de la Pronto cu Sara într-o cutie de sticlă. Danone devinde încet încet medicament „Danone, ajută la balonare”. Și aș putea continua fără probleme…

campanie ROM Englezesc

  Știu că pentru a prinde reclamele trebuie să fie cât mai neconformiste, dar cu cap tati, gândite. Luați ca exemplu campania făcută de ROM sau de Radio 21, astea au fost cele mai geniale reclame din ultimul an.

Analog:

  • Dacă faci reclamă la produse alimentare, arată-mi produse alimentare care să-mi lase gura apă, să-mi doresc să consum așa ceva nu o babă care verifică smântâna.
  • Dacă faci reclamă la servicii de telefonie mobilă, uimește-mă cu număr mare de minute, mesaje și extraopțiuni, totul la un preț cât mai mic, nu-mi arăta un tip care nu poate să arunce la coș fără prietenii săi.
  • Dacă faci reclamă la băuturi carbogazoase fă-mă să-mi doresc să savurez acea băutură (Coca Cola avea o reclamă bună pe segmentul acesta) nu o pune pe INNA să-mi zâmbească fals și să-mi prezinte premiile de sub capac.

    *Apropo, compania PepsiCo a scăzut drastic în ultimii ani cu produsul „Pepsi”. Ei fac reclamă la ambalaj și la premiile de sub capac uitând de esențial iar apoi se plâng că nu le merge.

  Toate acestea din punctul de vedere al unui [tele]spectator, nu ai nevoie de o facultate ca să-ți realizezi aceste lucruri.

PS: De fapt mă gândesc serios să dau la o facultate de Marketing. PR-ul a căzut de pe listă fiindcă nu ajută iar 80% din jurnaliștii de astăzi au în spate o cu totul altă facultate.

Etichete: ,

4 comentarii

  1. da ma eu sunt de acord ca sunt proaste reclamele dar te.ai gandit vreodata ca nu esti tu publicul targetat. adica baba din reclama are rolul de atrage alte babe balonate sa cumpere danone :)) si abonamentul vodafone e pentru familie and so on….

    1. E o campanie de marketing. Doar un lot a ieșit cu ambalaj englezesc, apoi a revenit la normal dar la fel ca și tine mulți au fost deranjați. Asta era și ideea.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.