McDonald’s vinde jucării

happy meal

M-am prostit saptămâna trecută și-am mâncat de la KFC. M-am pus la o masă mare, din cauza colțarelor cu perne moi. Vine o familie (el, ea, un băiețel și două fetițe) și mă întrebă respectos dacă se pot așeza, celelalte mese mari fiind ocupate. Am răspuns, evident, că da. În timpul procesului de îngurgitare, analitic din fire, am fost atent la copii (aveau până în 5 – 6 ani), erau foarte încântați de jucăria primită aferent meniului de la McDonald’s. Mâncarea aproape s-a răcit fără ca vreunul dintre ei să se atingă de ea.

Privind în trecut îmi dau seama că și eu am fost prins de ‘fenomenul trofeului’. Îmi amintesc cu stupoare că atunci când mergeam în excursii, în ciclul gimazial și chiar mai devreme, îmi calculam bugetul pentru meniul de la Mac’ din banii de buzunar primiți. Mâncarea nu mă dădea pe spate însă în alte condiții nu aveam acces la figurine Action Man.

Nu știu ce procentaj a câștigurilor vin din partea publicului minor, însă dacă cei de la KFC atacă un segment ceva mai matur cu aripioarele picante, McDonald’s bagă bani serioși în advertising având ca target minorii (pentru cei interesați). Majoritatea copiilor strigă pentru jucărie nu pentru burger sau alte tâmpenii.

Etichete: , ,

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.