De mai bine de două luni folosesc – aproape zilnic – trotineta electrică Ninebot ES2 pentru deplasare de acasă la birou / de la birou înapoi, pentru deplasări prin oraș sau pe unde am treabă. Montajul s-a făcut ușor, în 10 minute, cu instrumentele venite în pachet.

Pachet -Ninebot ES2

Ce pot spune despre această trotinetă electrică, după cele două luni de utilizare fără menajamente, aflați în continuare.

Design

Ninebot ES2 e printre cele mai simple trotinete electrice de pe piață, ceea ce îi conferă un design mai sobru. Are un singur cablu expus (în partea din față, în spatele roții, acolo unde se îndoaie. E vorba despre cablul care parcurge podeaua cadrului și alimentează becurile din acesta, dar și stopurile de frână.

Roata fata -Ninebot ES2

Are unul dintre cele mai mari spații pentru picioare, iar faptul că partea din față (cea de care este conectat ghidonul) este înclinată, conferă și mai mult loc pentru a ține piciorul într-o poziție lejeră atunci când rulezi.

Este o trotinetă solidă, arătoasă și datorită plasării bateriei în ghidon și a certificării IP 67 o folosesc cu lejeritate și pe vreme mai capricioasă. Au fost situații când m-a prins ploaia rulând pe ea în drum spre sau de la locul de muncă.

Funcționalități

Are cruise control (ți accelerația apăsată 5 secunde la o viteză constantă, iar apoi îți menține viteza constantă până la apăsarea unui buton – accelerație sau frână). Foarte utilă atunci când merg pe pistele de biciclete, acolo unde am distanțe lungi de străbătut și fără prea multe viraje.

Are trei viteze, denumite de ei Eco, Sport și Sport+, cu care am obținut 16, 20 respectiv 25km/h. În funcție de viteza aleasă, pornirea poate fi mai smooth sau mai puternică.

Trotineta electrica - Ninebot ES2

Pe roata din față, unde se află și motorul, există o frână regenerativă, acționată de butonul din stânga de pe ghidon, care încarcă bateria atunci când frânezi. Aceasta poate fi setată pe trei niveluri, Slow, Medium și High. Pe slow mi se pare că nu frânează destul de repede, iar high tinde să mă smucească, în special când rulez cu viteze mari sau în pante, astfel că o țin pe medium și mă folosesc rareori și de frâna de picior.

Suspensiile față / spate, după puțin rodaj – când au început să se înmoaie, sunt mână cerească. Pot merge cu peste 15km/h pe pavaje sau piatră cubică fără să-mi sară cheile din buzunar.

Roți pline din cauciuc de calitate. Nu s-au ros și nu trebuie să-mi bat capul cu umflat sau posibile pene.

Aplicația e cool, poți bloca trotineta, poți seta să-ți vibreze telefonul dacă umblă cineva la ea, poți personaliza luminiile și vedea baterie, range și distanță totală. Am folosit-o la început, iar apoi n-am mai intrat în ea însă.

Becul led de pe ghidon este extrem de puternic.

Viteză / Autonomie

Viteza maximă declarată este de 25 kilometri / oră. De asemenea, autonomia declarată pentru Ninebot ES2 este de 25 kilometri.

*Am făcut patru teste de la baterie 100% până la 0%, până nu mai trăgea deloc. La greutatea mea de 70 de kilograme, am obținut următoarele rezultate:

  • Cu modul de viteză S+, cu vânt mediu, pe plan drept, am obținut o viteză maximă de 25 km/h.
  • Cu modul de viteză S+, cu vânt slab, după rodaj (câteva încărcări 0 – 100% și mers cu ea zilnic), am obținut o viteză maximă de 26 km/h.
  • Cu modul de viteză S+, cu vânt mediu, pe plan înclinat, am obținut o viteză maximă de 16 km/h.
  • Cu modul de viteză S+ (cea mai mare viteză, care permite accelerarea până la 25km/h), cu frâna regenerativă (cea de la buton) setată pe mediu, cu becul din față aprins, cu luminile colorate de sub trotinetă aprinse, cu vânt mediu și fără menajamente, am obținut o autonomie medie de 16 kilometri.
  • Cu modul de viteză S (permite viteze de până la 20km/h), cu frâna regenerativă setată pe high, fără becuri aprinse, cu vânt slab și cu puțin ajutor de picior în cazul abordării pantelor abrupte, am obținut o autonomie medie de 20 kilometri.

Probleme / disfuncționalități apărute

O să înceapă să scârțâie la pliere, în partea din față, acolo unde se face îmbinarea. Nu scârțâie fierul, ci plasticul care se umple de praf și alte mizerii. Dacă îl cureți regulat sau îl ungi cu puțin ulei, nu se mai aude.

Pliere -Ninebot ES2

Ghidonul are un mic joc, față – spate, care provine din îmbinările din partea de jos din față a trotinetei. Se rezolvă parțial cu strânsul periodic al șuruburilor și cu înlocuirea șaibelor de cauciuc după o perioadă mai lungă (primiți în pachet câteva garnituri de rezervă, ceva șuruburi și cheia cu care se face montajul inițial al ghidonului). Spun că se rezolvă parțial pentru că îmbinarea aceea + suspensia de pe roata din față va permite mereu un mic joc, dar nu e deranjant însă.

Imbinare -Ninebot ES2

Abțibildele și cauciucul acela mic de unde ar trebui să se așeze ghidonul pe frâna din spate, se vor dezlipi.

Roata spate -Ninebot ES2

Pe modul high al frânei regenerative tinde să smucească destul de puternic, iar la viteze mari te poate arunca de pe trotinetă dacă apeși prea brusc pe buton.

Frâna regenerativă are o rată de 1 – 2% de eroare, când apeși și ori nu prinde, ori prinde cu întârziere – deci la viteze mari trebuie să fiți pregătiți să frânați și cu ajutorul frânei de picior.

Cauciucul de la picioare este extrem de aderent și de calitate, dar se murdărește repede.

Cauciuc picioare - Ninebot ES2

Mânerele de cauciuc de pe ghidon se pot deplasa – însă cu efort considerabil – până la butonul de frână / accelerație reușind să îngreuneze apăsarea butoanelor. Am pățit o singură dată, le-am tras mai spre afară și de atunci totul este în regulă.

Îi lipsește un clanxon sau o sonerie, oamenii sunt extrem de imprevizibili când circulă pe trotuar. Am luat o sonerie mică, de bicicletă, de la Decathlon, dar diametrul brățării de prindere este mult prea mic pentru a o prinde peste plasticurile de pe ghidonul trotinetei.

Nu e neapărat o problemă, cât o limitare a trotinetelor de dimensiuni medii. Nu poți aborda direct o bordură mai mare de 4 centimetri fără să sari (tragi de ghidon) sau să te oprești și să ridici roata din față peste acea porțiune, altfel trântești roata (cea în care se află motorul) de bordură, ceea ce cred că poate dăuna în timp.

Concluzie

Mă simt mult mai relaxat de când nu mai trebuie să stau în fiecare zi în trafic, iar călătoriile cu trotineta sunt adesea distractive.

Merită trotineta Ninebot ES2? La 3000 de lei cu cât se comercializează în țară, nu cred. La 2200 LEI cu cât am achiziționat-o eu, din China, absolut!

Plănuiesc să achiziționez și bateria externă la anul, care se atașează pe ghidon și îi mărește autonomia la 45 kilometri și viteza maximă la 30 km/h (declarați). Ce urmăresc eu este viteza și puterea crescută, pentru a urca mai vânjos pantele. Tot în China, bateria se găsește la 5 – 600 LEI.

Dacă vă hotărâți să achiziționați din afară, căutați varianta mai ieftină, cu livrare scumpă, astfel ajunge mai repede, iar prețul final va fi tot același. Am întrebat la Ninebot România și servisează contra cost și trotinetele achiziționate din alte surse.

8 thoughts on “Ninebot ES2 kick scooter review, după două luni de utilizare

    • Bogdan Anghelina says:

      Salut,

      Pe Aliexpress. Nu am urmărit recent, dar ultima dată era undeva la 600LEI cel mai mic preț. Cred că prinzi și spre 500 dacă scanezi 2 – 3 săptămâni. Dacă te grăbești, Aliexpress sau Gearbest și iei cel mai mic preț (alege cel care are ponderea mai mare spre livrare).

      Ung cu ulei de mașină de tuns (2 – 3 picături) și obișnuiesc să-i mai șterg praful/noroiul de pe ea când o aduc în casă, după călătorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *