Pentru viitorii publicitari: ce știi să faci?

anunt angajare

Ce trebuie să faci pentru a te angaja în publicitate?

Secretul intrării în câmpul muncii în acest domeniu este să fii curios și să știi să rezolvi niște probleme. Nu pe toate, că de aceea există departamente.

Cum am intrat eu în acest domeniu

Mă voi lua pe mine ca exemplu: m-am angajat prima oară într-o agenție pe postul de „Creative Designer”. Ăsta era titlul pompos, cu care mă lăudam verbal și pe cartea de vizită. În contract scria „Designer DTP”. Aveam 20 de ani și a fost singurul mod în care am putut ajunge într-o agenție în momentul acela. M-a ajutat faptul că pe parcursul liceului și al facultății, de nevoie, am cochetat cu Photoshop și Illustrator.

Am creat și am dat la print o grămadă de materiale pe care nu știam – din punct de vedere tehnic – cum să le fac. Am citit foarte mult, am întrebat, am trimis în print și mi s-au întros materialele pentru corecturi… am învățat. În tot timpul acesta am dovedit că am cunoștințe mult mai solide în zona de digital și am avansat la postul de Marketing Specialist (ceea ce voiam eu, de fapt, să fac). După un an m-am angajat în altă agenție, pe Digital Marketing, iar apoi am migrat în zona de creație în aceeași agenție, dar aceasta este deja o altă poveste.

Știu un pic de design, video editare și animație la nivel de bază, web development (HTML, PHP, CSS, puțin JS, WP, Shopify ș.a.) și AdWords, social media, știu să scriu acceptabil și am cunoștințe de SEO. Majoritatea sunt skill-uri din zona de digital sau care m-au ajutat în digital.

Pentru toate acestea am exemple de proiecte sau rapoarte, ceea ce face foarte ușoară susținerea abilităților pe care mi le-am cultivat.

Tu ce știi să faci?

Uită ceea ce îți dorești tu să faci sau ce îți place, învață sa faci ceva ce poate rezolva o problemă acum și ce poate fi susținut ușor cu un portofoliu sau niște date! Vei face ce îți place mai târziu.

Regula de aur: aplică! Trimite CV-uri!

Trimite CV-ul chiar dacă nu există un post liber și nu te supăra dacă vei fi ignorat. În agenție oamenii nu prea au timp, totul se mișcă pe repede – înainte, iar dacă nu există un răspuns automat, s-ar putea să nu primești niciun răspuns. Știu că pare greu de crezut că oamenii nu au 10 minute să îți răspundă, dar nu e rea voință, chiar nu au timp, pentru că dacă nu e urgență și nici prioritate, nu au unde să mai strecoare acel „task”.

Partea bună e că atunci când se deschide o poziție, ori își amintesc de tine, ori caută activ prin toată baza de CV-uri adunate. De aici ține doar de tine să te faci remarcat într-un spațiu restrâns, într-un timp scurt și cu destul de puține instrumente la îndemână.

Spor!

PS: Am scris un articol despre Ce poți face cu facultatea de Marketing, în cazul în care aceasta este întrebarea care te-a adus la acest articol.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *