Proiecte online: Multe lansări dar rezultate ?

  Cu aproximările de rigoare, luând în considerare faptul că la statistici au participat mulți dintre bloggerii de top (care implicit câștigă mai mult decât media) cifra de 415.000€ care se presupune că fost investită în online, nu este deloc o cifră mică. Iar când spun „investită în online” mă refer și la banii investiți în lansarea proiectelor online.

Se investesc bani și se plănuiesc lansări care mai de care. Și hai să luăm și un exemplu practic, Zonga, care a avut o lansare genială (Ziua Z) și unică în online-ul românesc. Au creat buzz și au obținut mult feedback în perioada imediat următoare, ce să mai… oamenii și-au făcut linkbuilding-ul pentru care au plătit și s-a pus pe picioare și brandul dorit.

Ei bine lansarea s-a dovedit a fi doar o prelansare, site-ul sa dovedit a fi un beta iar situația s-a dovedit a nu fi atât de roz precum părea (aplicație de mobil plătită, invitații limitate, muzică puțină, nimic nou față de celălalte site-uri de acest gen).

E drept că în săptămâniile următoare băieții au lucrat ‘peste program’ pentru a ajunge la un număr cât mai mare de piese, 11.839 ore muzică și 20.073 artişti în momentul de față:

Status Zonga

Iar acest fapt nu s-a lăsat neobservat, aflând astfel că, ȘOC, și bloggerii ascultă manele:

  La polul opus se află Live3D care s-a lansat prin prisma concertului lui Mihai Mărgineanu din 1 Martie, din București.

Live3D

Cu ocazia lansării cei de la Live3D au distribuit niște coduri de acces pe site (altfel un cont costă 1€) prin diferiți parteneri. Eu am primit un cod de acces de la Mihai, în cadrul unui concurs de pe OutInMures.ro.

Am conectat fibra la laptop (routerul limitează la ~ 3 Mb/s) ca să meargă streaming-ul bine, mi-am pregătit ochelarii stereoscopici, monitorul de 22 și mă așteptam ca în scurt timp să țopăi prin casă de fericire ca mă vizitează Mărgineanu. Fail total, streaming-ul 3D nu a funcționat deloc iar streaming-ul 2D sacada ca naiba și arăta de parcă se filma cu telefonul.

Cu alte cuvinte, au dat cu mucii în fasole din momentul lansării. În același timp concertul a fost transmis și pe Voyo.ro. Deci, ce aduce Live3D nou ?

  Iar acum că avem două exemple a unor lansări online, un site lansat ca la carte iar unul care a ratat din start, mă întreb: oare nu ar trebui să se pună mai mult preț pe ceea ce se întâmplă după lansare ? E important ca momentul lansării să fie un ‘boom’ însă proiectul își va avea bazele în conținut.

Bonus: Întrebare de blogger

  La cât timp după lansare se poate da un verdict, când știm dacă proiectul o ia pe calea cea bună sau nu ?

Etichete: , , , ,

2 comentarii

  1. In primul rand ca sa stii daca un proiect e pe calea cea buna trebuie sa stii intai care e calea adica la ce te raportezi. Teoretic cand lanseaza un proiect fiecare stie ce are in casa si isi stabileste niste obiective si niste asteptari si asteptarile acestea includ si problemele care pot sa apara ca altfel nu ar fi realiste. Perfect ar fi daca intrevezi o problema sa ai si solutia la indemana dar asta nu se intampla intotdeauna. Parcursul prefect al unui proiect este sa-l lansezi la niste parametri si apoi, in medie, sa mergi doar in sus. Eu personal cred ca o prima evaluare a unui proiect se poate face undeva pe la 6 luni de la lansare si la 1 an poti sa spui ca ai un proiect care merge pe calea cea buna sau nu. Acum repet, depinde ce intelege fiecare prin succes.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.