Review Blog Event

  A trecut mult timp de când nu am mai realizat un astfel de review însă cu ocazia concursului organizat pe BlogEvent.ro în cadrul căruia organizatorii cer „o părere” despre site-ul în cauză, am să întocmesc un nou review așa en detail cum v-am obișnuit.

Prezenare generală

  „Blog Event” este un blog colectiv, generalist, pornit de către Sorin Ciprian căruia i s-au alăturat alți doisprezece autori pe parcursul timpului.
  Generalizând pot spune că echipa acestui site abordează teme încadrate în categorii precum: Uman, Social Media și Timp liber.

Design

  Pentru a mă putea lega de design respectiv de așezarea widget-urilor în pagină (per total de aspectul vizual al site-ului) am realizat un afiș al site-ului cu indicații numerotate pe care am să le explic în continuare. Așadar tot ceea ce trebuie să faceți este să dați click pe poză, urmăriți ce zonă indică săgeata iar apoi reveniți în cadrul articolului la numărul asociat pentru explicații.

BlogEvent.ro

[Pentru full-size apăsați pe săgeata verde din bara
de jos care apare după click pe poză
]

[dropcap3]1[/dropcap3] Primul lucru pe care îl observi de obicei la un site este logo-ul iar în cazul acesta, deși sigla este ok, textul aferent („Promovare Web 2.0”) arată oribil din cauza acelei umbre de fundal și nu inspiră deloc profesionalism.

[dropcap3]2[/dropcap3] Pentru preview-urile cu imagine mare, nu credeți că ar arăta mai bine dacă titlul articolului respectiv data ar fi deasupra pozei nu dedesubt ? Fiind un perfecționist, a trebuit să precizez și asta.

[dropcap3]3[/dropcap3] [dropcap3]4[/dropcap3] [dropcap3]5[/dropcap3] [dropcap3]6[/dropcap3] În cadrul categoriilor „Blog Event Original”, „Talent și Pasiune”, „Ad Break”, „Promo”, „Editorial”, „Interviu cu Blogeri”, „Turism” și „Campania Turist în România” ați putea fișa doar două articole în loc de trei (sub preview-ul principal, cel cu poza de 290 x 160 px) deoarece pagina principală nu doar că se încarcă destul de greu (iar Google a anunțat de mult luarea în calcul a vitezei de încărcare) ci este și mult prea lungă. Cititorul din zilele noastre este grăbit iar informația trebuie servită concis, la obiect și într-un cadru cât mai aerisit (vezi Online facts).

[dropcap3]7[/dropcap3] Nu văd rostul widget-ului „Articole noi” în pagina principală unde sunt deja afișate ultimele articolele. Își are rostul în pagina articolului sau în celălalte pagini ale blogului însă în index… nu prea cred.

[dropcap3]8[/dropcap3] Widget-ul „Comentarii recente” ar trebui mutat mai sus fiindcă noii useri sunt de obicei atrași de articolele comentate. Aici ați putea afișa și avatarele comentatorilor ca și pe blogul de față (puteți face asta cu ajutorul plugin-ului Extended Recent Comments).

[dropcap3]9[/dropcap3] În cadrul widget-ului „Publicitate” ar trebui aranjate bannerele astfel încât să fie afișate pe două coloane perfecte. Pentru a lăsa un spațiu echivalent cu 3 caractere între 2 bannere folosiți codul următor:

 

[dropcap3]10[/dropcap3] Widget-ul „Best Of, Comentarii & Tag-uri” ar trebui mutat mult mai sus, eventual în locul widget-ului „Articole noi”. Acesta este exemplul perfect de widget creat pentru a ține userul pe site cât mai mult timp însă dacă îl puneți la sfârșitul sidebar-ului într-o zonă puțin expusă… nu prea are nici o valoare.

[dropcap3]11[/dropcap3] La nota cu numărul unsprezece am sesizat acel link plasat în footer ca și mulțumire pentru creatorii plugin-ului Wp Minify. Totuși nu este absolut necesar să plasați un link în cadrul website-ului (puteți intra în pagina plugin-ului și să debifați „Display ‘Page optimized by WP Minify’ link in the footer”), pentru că 1. nu e sesizabil de către cititori și 2. Google penalizează site-urile cu scris/link de culoare asemănătoare cu fundalul.

[dropcap3]12[/dropcap3] Deși este o strategie bună plasarea bannerelor care furnizează statistici sau care au ca scop analizarea numărului de unici, de vizite ș.a.m.d. în footer, aș muta acele bannere la sfârșitul sidebar-ului fiindcă strică aspectul site-ului.

  În pagina articolului aveți la sfârșitul articolului propriu-zis butoanele diferitelor rețele sociale, care sunt dezordonate și arată foarte urât:

butoane rețele sociale

Acestea pot fi puse într-o listă și ordonate foarte simplu din CSS (puteți observa asta pe acest blog, sub articol). Dacă nu vă descurcați îmi puteți trimite un mail și vă ajut cu plăcere.

Conținut

  • Deși conținutul este bine redactat și însoțit de fotografii sugestive, v-aș sugera să formatați puțin textul (vezi Formatarea textului) deoarece am observat că nu folosiți deloc alineate iar din punctul meu de vedere ar trebui să fie prezente pe toate blogurile fiindcă fac parte din „scrisul corect”. În plus, în cazul textelor lungi sunt vitale.
  • Ar trebui să vă faceți un program în cazul în care nu aveți unul, să postați articolele la distanță de câteva ore, astfel beneficiază de expunere egală și nici nu veți stresa utilizatorii rețelelor de socializare în cadrul cărora promovați articolele.

Structura site-ului

  • BlogEvent.ro este un site bazat atât pe categorii cât și pe etichete. Categoriile respectiv subcategoriile fiind afișate într-un meniu imediat sub header.
  • În afara criticilor de la notele 3, 4, 5, 6, nu am nimic de reporșat în ceea ce privește structura site-ului.

Optimizare

  • Comprimați imaginile temei și imaginile pe care le urcați pe blog în cadrul articolelor cu YSmush, nu se pierde din calitatea pozei însă paginile și implicit imaginile se vor încărca mai rapid. Eu trec prin YSmush fiecare imagine înainte de a o urca pe blog.
  • Vă sugerez să mutați scripturile din header imediat după deschiderea tag-ului „body”. Să adăugați funcția „flush” în cadrul fișierului header.php, imediat după închiderea tag-ului „head” și înainte de tag-ul „body”. Să comprimați fișierele java și CSS și ați putea adăuga și în .htaccess două coduri care să comprime fișierele servite vizitatorilor și să mărească cache-ul.

    Am explicat cum pot fi realizați acești pași aici. Dacă nu vă descurcați nu ezitați să-mi trimiteți un mail !

Rețele sociale

  • Încercați să profitați mai mult de rețelele sociale căci sunt o mină de aur. Nu m-am zbătut să promovez blogul de față astfel încât să adun un număr mare de like-uri la pagină, nu i-am făcut un cont de Twitter (dar e blogul meu personal așa că e justificat faptul ca postez articolele în contul personal) și nici pagină de Google+.

    Pe de alta parte dețin site-ul CitateMotivationale.com, un proiect pe care mi-am testat diferite strategii. În cazul acesta am pus foarte mare preț pe rețelele sociale iar în momentul de față site-ul are 3,470 de fani de la 700 cât avea când l-am preluat în Septembrie anul trecut.
    Ceea ce am vrut să subliniez prin aceste două paragrafe este că 68.23% din traficul site-ului este generat de către referali dintre care Facebook-ul este pe primul loc trimițând peste 85% din trafic (conform Analytics). Asta înseamnă cam 50% din traficul site-ului.

    Așadar, faceți concursuri, campanii sau orice vă trece prin cap, cât mai inventive și nu tipul de concurs în care ești obligat să dai like paginii ca să intrii în concurs. Eventual faceți concursuri și dați premii exclusiv în pagina de Facebook.

    Tot odată nu uitați de parteneriatele care pot fi realizate între site-uri și care pot include și promovarea reciprocă a paginilor de Facebook.

Etichete: , , ,

10 comentarii

    1. Nu-mi place să trag concluzii pripite însă îți mulțumesc frumos pentru aprecieri.

      PS: Am uitat să menționez că dacă sunt doritori fac astfel de analize și la cerere, singura condiție fiind să fie site-uri/bloguri pe domeniu propriu și să aibă câteva luni vechime :-).

    2. Sigur Cristi, va dura câteva zile fiindcă am nevoie de documentare și câteva ore bune pentru a realiza un astfel de review (și eu am BAC alea – alea :-D).

      Evident voi vorbi doar despre design, structurare, conținut, nu și despre frecvența la care sunt postate articolele căci aici nici eu nu stau prea bine.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.