Review Rechizitele Mele [.net]

  De când mă aflu prin online am avut ocazia de lucra la multe site-uri, de la bloguri până la magazine online sau site-uri ale unor firme. Am făcut modificări atât pe partea vizuală (design) cât și pe partea tehnică (codding). Prin urmare, în cadrul review-ului de astăzi voi încerca să le ofer celor de la RechiziteleMele.net câteva sfaturi pentru a ajunge la un site cât mai user-friendly.

Știu că nu e frumos să dai sfaturi atunci când nu sunt cerute însă ei le-au cerut prin intermediul unui concurs gâzduit de Blogatu.

Prezentare generală

  RechiziteleMele.net este, după cum probabil v-ați dat seama, un magazin online de rechizite care se ocupă de o gamă destul de largă de produse, având în stoc de la caiete la pixuri frixion cu gumă de șters, table școlare, ecusoane sau chiar dispensere de bandă adezivă în formă de pantof (cred că ar fi un cadou interesant pentru o doamnă/domnișoară care lucrează la birou):

dispenser bandă adezivă

Design

  Pentru a mă putea lega de design respectiv de așezarea widget-urilor în pagină (per total de aspectul vizual al site-ului) am realizat un afiș al site-ului cu indicații numerotate pe care am să le explic în continuare. Așadar tot ceea ce trebuie să faceți este să dați click pe poză, urmăriți ce zonă indică săgeata iar apoi reveniți în cadrul articolului la numărul asociat pentru explicații.

RechiziteleMele.net

[Pentru full-size apăsați pe săgeata verde din bara
de jos care apare după click pe poză]

[dropcap2]1[/dropcap2] Logo-ul, mai exact numele site-ului scris în acest fel pare puțin cam neprofesional iar dacă restul elementelor par să alcătuiască un tot unitar, logo-ul iese din acest ‘tot’. Vă sugerez să încercați ceva mai profesionist. Totuși aș păstra copilul cu ghiozdan din partea stângă.

[dropcap2]2[/dropcap2] Secțiunea cu „promoții” din pagina principală consider că ar trebui scoasă cumva în evidență, un fundal de o culoare diferită sau cel puțin o bordură (margine) care să sublinieze faptul că acele produse sunt la reducere.

[dropcap2]3[/dropcap2]

[dropcap2]4[/dropcap2] În cadrul secțiunilor „Cele mai vândute” respectiv „Cele mai apreciate produse” vă recomand să mai reduceți din articole fiindcă pagina principală este destul de lungă și puțini o vor parcurge. De asemenea ar fi recomandat ca în această pagină, în cazul fiecărui produs, să adăugați și butonul „cumpără” pentru a oferi posibilitatea utilizatorului să comande parcurgând cât mai puțini pași.

[dropcap2]5[/dropcap2] În footer aș adăuga un marcator în dreptul fiecărui link (vezi afișul de mai sus) pentru a le defini mai bine. Fiindcă nu au o distanța prea mare între ele par a fi o bucată de text.

  • Pe lângă observațile pe care le-am făcut atașând o eticheta în locul cu pricina, trebuie să vorbesc și despre meniul site-ului care are câteva probleme.

    meniu

    În primul rând nu văd rostul textului care se regăsește și în cadrul butonului (este scos în evidență).

    În al doilea rând aș mări fontul link-urilor din cadrul meniului expandabil (cu cel puțin 1px).

    Iar în al treilea rând aș elimina transparența background-ului meniului expandabil. Arată urât.

  • În pagina produsului două dintre secțiuni se suprapun, vă sugerez să adăugați un spațiu între acestea:

    pagina produsului

Optimizare

  • Atât imaginile care formează design-ul site-ului cât și imaginile porduselor pot fi comprimante astfel încât site-ul să se încarce mai rapid.

    Pentru că susțin sus și tare în fiecare review comprimarea imaginilor, am să vă dau un exemplu:

    [Imaginea originală – 60kb]

    imaginea originală - 60kb

    [Imaginea comprimată – 29kb]

    imaginea comprimată - 29kb

    Am redus dimensiunea imaginii la mai mult de jumătate folosind YSmush (mai multe despre comprimarea imaginilor găsiți aici) fără a pierde din calitate.

  • Fontul descrierilor produselor este prea mic, măriți-l cu cel puțin 1px:

    descrieri produse
  • Codul CSS nu este comprimat. Comprimați-l folosind acest CSS Compressor și veți obține un timp de încărcare a site-ului și mai mic.
  • De asemenea vă recomand să introduceți codul…
    < ?php flush(); ?>

    imediat după închiderea etichetei HEAD și înainte de deschiderea etichetei BODY.

  • Pentru a obține un timp de încărcare a site-ului cât mai mic vă recomand acest articol.

Search Engine Optimization

  • Deși cuvintele cheie sunt potrivite nișei, vă sugerez să faceți o descriere ceva mai atractivă. Care să scoată în evidență acel „ceva” pe care îl are magazinul dumneavoastră iar celălalte nu.

    SEO
  • În pagina produsului aș adăuga o descriere sucintă a acestuia în care aș sublinia/îngroșa cuvintele cheie, cred că ar ajuta motorul de căutare să ‘înțeleagă’ mai bine ce se află în acea pagină.

Rețele sociale

  • Așa cum spuneam și în cadrul review-ului întocmit pentru Blog Event, rețelele sociale sunt o mină de aur, sau de cititori dacă-mi permiteți să le spun așa.

    Deși aveți o pagină de Facebook cu multe linke-uri și activitate zilnică intensă, v-aș sugera să adăugați un likebox undeva în cadrul site-ului (e mult mai, cum ar spune englezii ‘call to action’). Un simplu buton în footer, nu ajută prea mult.

    Faceți concursuri/campanii cu premii exclusiv în pagina de Facebook. Ar ajuta la promovarea brand-ului.

  Sunt multe sfaturi, unele mai ‘greu de digerat’ pentru un necunoscător însă le puteți prezenta celui care se ocupă de dezvoltarea/depanarea site-ului iar el va și ce e de făcut.

În cazul în care nu dispuneți de o astfel de persoană mă puteți contacta fără rețineri.

  So, spor la cumpărat rechizite școlare și nu ezitați să mă completați prin comentarii în cazul în care am ratat ceva !

PS: Dacă doriți un astfel de review trebuie doar să cereți iar eu îl voi realiza în limita timpului disponibil, după regula ‘primul venit, primul servit’.

Etichete:

2 comentarii

  1. Bogdan, doar cu 2 aspecte nu sunt de acord:
    1. Logo-ul, care este ok, este tematic, imi place in mare parte. Poate doar .net-ul ala este prea mot si i-ar trebui alt font si poate alta nuanta.

    2. Functia flash(), care vad ca o recomanzi des. Asa cum iti povesteam despre cererile catre server si alte tehnici in general, totul trebuie facut cu moderatie. Iata si o dovada http://stackoverflow.com/a/352838. In concluzie nu prea sunt de acord cu ea. Fiecare site are diverse functii, unele mai folosesc si AJAX, risti sa dai peste cap site-ul. Nu e chiar asa de inofensiv, deci atentie.

    Siteul asta de rechizite duce lipsa grav de optimizare. Am facut testul cu Google Page Speed si scorul e sub nivelul marii -> 50 (din 100 maxim). Incarca o tona de scripturi si multe din ele sunt folosite doar partial. Baieti, optimizati imaginile, folositi CSS sprites si mai reduceti din scripturi. Lu’ nenea Google ii plac siteurile rapide.

  2. De acord cu Mihai in ceea ce priveste logo-ul. Cred insa ca ocupa un spatiu prea mare, aproape jumatate din primul ecran. Footer-ul iese putin din tipar ocupand toata latimea ecranului, in timp paginile in sine sunt delimitate stanga-dreapta.
    In pagina de categorie, in meniu dreapta, butonul ma abonez de la newsletter este peste dreptunghiul cu Ultimele produse vizitate.
    La header, in partea stanga jos a baietelului cu ghiozdanul, se vede o dunga gri, de la taiat cred.
    Bannerele de promotii cred ca ar merge aliniate centru, avand in vedere ca restul paginii e asa, acum e aliniat stanga si in dreapta e prea mult spatiu alb pana la meniul dreapta.
    Site pare foarte interesant si ca concept arata foarte bine. Mai trebuie lucrat putin la detalii.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.