Mini-trip la Sibiu: drum, costuri, de mâncat și de vizitat

Catedrala evanghelica Sfanta Maria

Am făcut recent un mini-trip în doi la Sibiu, cu ocazia zilei ei de naștere. Am să notez aici câteva idei – despre drum, costuri, ce e de vizitat și ce e de mâncat – poate sunt de ajutor.

Am plecat din Cluj-Napoca cu mașina, am urcat pe autostradă, am făcut aproximativ 3 ore – cu tot cu opriri.

În Sibiu am ales un loc drăguț, într-o casă săsească, modern renovată, aproape de centru. Găsiți o sumedenie de oferte bune pe Booking.com sau alte site-uri de profil. Eu îmi doream un loc autentic – care să lege mini-vacanța noastră de specificul orașului.

cazare casa - Sibiu
Cazare Sibiu | Imagine via Airbnb

Am parcat la câțiva zeci de metri de cazare și am plătit 4 lei parcare pentru vineri și sâmbătă. Joi când am ajuns noi era deja târziu, iar după o anumită oră parcarea este gratuită. Duminică – ziua în care am plecat – parcarea era de asemenea gratuită. Insist pe acest aspect deoarece în Cluj-Napoca sau în Sighișoara, de exemplu, parcarea costă câțiva lei / oră.

De mâncare

• The Gallery – Aici am luat cina când am ajus. Mâncare decentă, personal amabil. Nimic impresionant.
  • La Turn – Am luat prânzul în acest restaurant și a fost poate cea mai plăcut experiență culinară din Sibiu, după vot unanim! Mi-au făcut pizza pentru pretențioși (nu mănânc brânzeturi), mâncarea a fost foarte bună, prețurile decente și personalul amabil.
  • Akropolis – Restaurant cu specific grecesc. Mâncare ok, prețuri decente, personal amabil. Să încercați deserturile!
  • Golden Tulip Ana Tower – Am serbat ziua ei de naștere luând cina în cadrul restaurantului hotelului, la ultimul etaj, masă lângă geam. Pe scurt, restaurantul și atmosfera sunt demne de costume la patru ace și rochii de catifea. Mâncarea a fost bună, servirea impecabilă, iar peisajul grozav.
  • Crama Sibiul Vechi – Frumos amenajat, într-un beci al unei case din centru. Mâncare foarte scumpă, mediocră și cu servire nu foarte bună. Eu am luat doar desert și un deț de afinată de la ei. Clătitele au fost ok, însă băutura a fost de proastă calitate – e mai gustoasă cea de la Lidl, cea pe care o găsiți în săptămâna românească.

De vizitat

• Centrul vechi și podul minciunilor.
  • Muzeul Brukenthal, pentru pasionați.
  • Tot în centru am vizitat Catedrala Evanghelică Sfânta Maria. Pentru 8 lei am putut vizita și turnul catedralei care oferă un peisaj foarte frumos.

clopot turn - catedrala evanghelica sfanta maria   vedere din turn - catedrala evanghelica Sibiu
  • Muzeul satului e la aproximativ 6 kilometri și merită vizitat! E cel mai mare muzeu în aer liber din România.

Muzeul satului Astra - Sibiu

Sibiul este un oraș liniștit – prea liniștit pentru stilul meu, cu drumuri mari și late, mașini puține și cu activități de seară numai bune pentru turiști. Nouă ne-a plăcut mult în Oldies Pub, care e un bar – seamănă cu Irish Pub din Cluj – cu o aranjare inedită a meselor, având aproape întreaga zonă mobilată cu baruri. Atmosferă plăcută, cu servire la masă – cam înceată ce-i drept, dar per total un loc plăcut.

A fost o experiență plăcută. Mai mergem. Data viitoare poate în sezonul de Crăciun – să ne clătim ochii la târg.