Sighișoara: Nu există informare online

Oraș cu monumente istorice, singura cetate locuită din Europa, festival medieval anual… degeaba, nu există promovare.

Primarul, Ioan Dorin Dăneşan e același de 4 mandate iar mai nou face schimburi de experiență cu Elveția (da, și eu râd de fiecare dată când spun asta). Pe surse: Anca Rațiu, purtătorul de cuvânt al primăriei Sighișoara, șterge comentariile de pe Facebook atunci când realizează că nu are dreptate (și nu stă prea bine nici în ceea ce privește comunicarea). Promovarea orașului, monumentelor respectiv a evenimentelor din Sighișoara este făcută după ureche de către persoane care nu au nici o cunoștință în materie de marketing sau advertising iar să plătească un om să facă asta… nu este buget :-D.

Acum că v-am convins că stăm prost pe partea de offline, să vorbim despre online. Există două tipuri de site-uri în Sighișoara:

  • Vechi, cu domenii atent alese să dea bine în Google, site-uri ale primăriei, ale unor instituții sau ale unor jurnaliști locali. SEO la greu. Transpun modelul mai marilor ‘site-uri de știri’ românești preluând știri între ele care la bază sunt de fapt comunicate de presă nemodificate. Fără componente media (video / foto) și fără păreri personale.

    [ex: Sighișoara online, Sighișoara-Transilvania (care deschide câte o pagină a unei firme locale de fiecare dată când click-uiești un buton, afiliere profesionistă) sau Cetatea Sighișoara]
  • Site-uri personale sau colective prost aranjate și prost promovate, care au în spate oameni care depun eforturi serioase pentru a se informa însă scriu articole lungi, greu de digerat.

    [ex: Independentul Sighișorean sau InfoSighișoara]

Dacă în cazul primelor site-uri prezentate informația e ‘rece’, cu o valoare informativă scăzută și chiar derutantă de multe ori, celălalte site-uri sunt cele pe care mă bazez să le ia locul primelor fiindcă stăm prost atât în ceea ce privește informarea online internă (nu există surse valabile de informare nici pentru evenimentele locale) cât și în ceea ce privește informarea online externă (încercați să căutați informații despre Sighișoara sau despre evenimentele ce urmează să se petreacă în oraș).

Independentul Sighișorean, InfoSighișoara sau alte site-uri care doresc să se bată pentru ‘monopol’ ar trebui să lucreze la conținut, să lucreze la design și având în vedere că nu au avantajul domeniilor, să fie atenți și la cum optimizează site-urile.

Și pentru că dacă nu te citezi ești degeaba, dintr-un articol mai vechi:

Textele lungi nu mai sunt la modă, onlineul a crescut și odată cu acesta a crescut și cantitatea de informație. Timpul cititorului e limitat, reține-l cât mai puțin. Citisem o chestie mișto în urmă cu un an și jumătate pe un blog străin: “Dupa ce ai terminat de scris un articol scurtează-l cu 20%”.

Update la cerere: Schimbați design-ul și formatați textele astfel încât să fie lizibile.

Etichete: , ,

2 comentarii

    1. Sunt curios, ce înțelegi tu prin „promovare” ?

      HINT: nu vorbim despre brandingul pe care orașul respectiv festivalul și l-a făcut iar acum funcționează din inerție.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.