Site de advertoriale !?

  Eram în căutarea unor oameni care sunt dispuși să accepte guest post-uri pe site-uri din aceeași nișă cu CitateMotivațioanle.com căci mă gândesc că ajută, dacă nu la SEO cel puțin la răspândirea numelui și formarea unui brand în jurul acestuia.

  Și căutând astfel de site-uri am dat peste un site de „advertoriale gratuite” și de atunci mă tot întreb…

Un advertorial este practic un articol în care se promovează un anumit produs, o reclamă. Reclamele sunt materiale care apar atât în online, în print, la TV, radio cât și în outdor sau în alte medii, și apar printre alte materiale nonpublicitare. Ei bine, ceea ce mă nedumerește este: de ce ai vrea să citești/vizionezi/asculți doar reclame ? Și nici toate din același domeniu căci dacă îți cauți un laptop mi se pare normal să dai atenție reclamelor axate pe această categorie de produse.

advertising

  Adică eu mă chinui să fiu transparent și să introduc link-urile și mesajul în context iar alții își fac un site doar cu reclame, postează reclame și lumea intră să le citească ?

  Toată lumea știe că site-urile de genul acesta nu merg. Mă întreb cu ce mă ajută pe mine să-mi postez anunțul pe un astfel de site. Câți unici au și câți chiar dau click sau citesc acele reclame.

  Ca exemplu, dacă vreau să fac reclamă la lenjerie de lux o fac printre rânduri și creez un context cât mai plăcut care, dacă se poate, să genereze și reacții. Nu văd ce rost ar avea să pun un titlu care să sugereze că e un articol reclamă și să descriu produsul/site-ul în primele rânduri, pentru asta există bannere.
  Nimeni nu mă oprește să vă recomand lenjeria axami însă dacă aș fi făcut-o în primele rânduri, câți dintre cititori ar mai fi ajuns până în punctul acesta ?

  Ce părere aveți ? Advertorialul = reclamă transparentă ori ba’ ? Au vreun rol aceste site-uri dedicate exclusiv advetorialelor ?

Sursa imaginii.

Etichete: , , ,

10 comentarii

  1. Bogdan, in primul rand multumesc pentru link, fie el si nofollow (intre noi fie vorba puteai sa il lasi curat, nu pierzi nimic facand asta).
    Hai sa incerc sa te lamuresc, asta daca tot ai dat drept exemplu siteul pe care il pastoresc:
    Acest tip de site a fost lansat din dorinta de a oferi webmasterilor o resursa gratuita de linkbuilding. Totodata, desi da, e vorba de articole publicitare, in cea mai mare parte, aceste articole pot fi de interes si pentru publicul larg, care cauta informatii despre un anume produs, domeniu, etc.
    Chiar daca tu personal inteleg ca nu vezi rostul acestor tip de siteuri, iti garantez ca acest concept este apreciat de majoritatea webmasterilor.

    1. N-am dat cu piatra, doar am întrebat. Și am întrebat fiindcă nu văd rostul unui linkbuilding făcut pe baza unui site generalist. Tocmai din acest motiv am pomenit de site-urile de articole și directoarele (în trecut erau apreciate și într-adevăr auduceau o modificare în cadrul rezultatelor la căutări însă acum nu mai au nici un rost). Dacă ai un site despre castraveți și îți postezi niște advertoriale/guestpost-uri pe un site care scrie despre murături, e foarte posibil să obți ceva linkjuice însă în cazul în care postezi un advetorial pe un site ca cel pe care îl administrezi tu… slabe șanse.

      Pe de altă parte nu știu cât de vizitate sunt aceste site-uri, poate se obțin vizitatori serioși direct de pe site însă eu sunt cam sceptic în această privință.

  2. Bogdan, ai ramane foarte uimit sa constati ca inca pe .ro poti ajunge in top doar din inscrieri in directoare.
    Iar directoarele de articole, iti ofera un link contextual relevant, iar daca este bine structurat, deasemenea categoria iti ofera relevanta articolului.
    Iar ca om de SEO iti spun ca linkurile din directoarele de articole ar trebui sa fie parte integranta in procesul de linkbuilding, daca nu pentru faptul ca sunt linkuri contextuale, macar pentru faptul ca marea majoritate sunt resurse gratuite.

  3. Ce subtil ai fost Bogdane ;))

    On-topic: Eu am incercat de fiecare data sa fac cat mai putin vizibil faptul ca un articol publicitar, chiar e articol publicitar, lucru deloc usor…asa ca da, eu cred ca advertorialul trebuie sa fie cat mai transparent, adica sa nu fie reclama pe fata, ce mama naibii, ca ar fi lipsa de respect si fata de cititori in primul rand…

  4. @Nebunia, da, deacord cu tine, atunci cand publici un advertorial pe un blog personal.
    Siteul meu insa, este special conceput pentru ca webmasterii sa isi faca reclama. Ar fi chiar hazliu sa incerc sa maschez acest lucru 🙂

  5. Si eu pastoresc un astfel de site, nu este pentru a imi aduce un beneficiu ci pentru a oferi o resursa webmasterilor. Sunt un om de SEO am beneficiat de ajutorul unor asemenea directoare pe .com si am vazut diferenta.
    Pe .ro anul asta au luat amploare directoarele de articole
    Si link-urile din directoarele web si directoarele de articole daca sunt facute cu cap, te pot ajuta f mult, eu am urcat un site in top 1000 din romania doar cu aceste 2 metode, si este un site de top din RO

  6. SEO pe .com, dupa ultimele update’uri este mult, mult mai greu. Defapt este un business „pe moarte” (chiar daca folosesc cuvinte dure). Nu stiu daca update’urile Penguin si Panda au ajuns inca pe .ro dar cand vor ajunge, din nefericire, multe site’uri vor fi penalizate. Eu cred ca Bodgan are mare dreptate, trebuie sa existe un contact intre webmasteri, bloggeri si sa se puna acceptul pe calitate.

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.