Summer Well 2014 – cu bune și rele

Au trecut câteva zile de când am fost la Summer Well în București, mai precis în Buftea, domeniul Știrbey. Drumul cu trenul a fost absolut inuman, mai ales la întoarcere.

Despre festival: Mi-am luat biletul early bird cu 160 lei, preț extrem de bun având în vedere artiștii ce apăreau pe afiș. L-am luat pentru The National, o formație pe care o ascult de cand aveam 15 ani. Am ajuns dimineața în București și am pierdut vreamea cateva ore cu niște prieteni, apoi m-am cazat la un mic hotel. Pe la ora 4 și ceva am mers în spatele muzeului Antipa pentru a lua autobuzul spre Buftea. Ajung la doamna de la RATB să-mi iau bilet cu două călătorii. Cei de la festival au anunțat că un bilet cu două călătorii costă 7 lei. Doamna respectivă mi-a cerut 8,6 lei. Am rămas puțin mirat și i-am dat banii, îmi dă biletul și bonul. Ca la români, biletul costa 7 lei, DAR fără TVA. Nu m-a deranjat prețul, ci MINCIUNA. Am prins loc în autobus foarte ușor ceea ce a fost ok.

Am ajuns, am intrat fără nicio problemă. Al doilea pas pe care îl faci după ce ajungi la festival, îți schimbi banii în jetoane. 7 lei jetonul. Nu mi-am luat multe pentru că n-am avut nevoie de multe lucruri din interiorul festivalului, încă mai am un jeton rămas prin portofel.

Festivalul a fost destul de bine organizat, toaletele au fost curate în ambele zile. Concertele s-au ținut de program. Legat de sunet, nu sunt expert, dar se putea și mai bine. Prestația formațiilor a fost una în general bună. Ca gusturi, eu chiar m-am dus pentru o singură formație. Am ratat prima formație care a cântat pentru că a trebuit să dorm după drumul lung. Prima zi a fost mai pop și a fost plin de copii, unii veniți chiar cu părinții. Mi s-a părut absolut jalnică atitudinea solistului de la The 1975 și a lui Odell ăla wannabe rockstar la pian. Bastille au făcut show, la un moment dat aveam impresia că eram ca la biserică, toate fetele și fătucile știau versurile cap – coadă, fani adevărați.

A doua zi a fost mai indie/alternative. Pe la 9 și ceva, seara, a ajuns pe scenă și formația pentru care am mers. Am prins loc undeva în al 4-lea rând. The National au sunat foarte bine, nu am fost dezamăgit deloc de prestația lor, deci a meritat efortul. M-au deranjat meltenii care stateau cu pătura la 5 metri de scenă și urlau dacă le-o călcai, ar trebui să le fi spus cineva din organizare să stea de la jumătatea pajiștii în spate. „Dobitocule sau dobitoaco oamenii merg la festival să asculte muzică și să danseze, nu să stea la picnic”. La festival nu mergi în sandale, ghici de ce, pentru că din 20.000 de oameni sigur 50 te vor călca pe picioare neintenționat, așa că nu te isteriza pentru că tu ești proasta/prostul. La festival nu ar trebui să se dea baloane, așa de bun simț, pentru că cei din spate sau din imediata apropiere nu vor vedea pe scenă din cauza lor, câțiva chiar au schimbat niște replici nasoale pe tema aceasta.

Ca peste tot erau acolo oameni care nu aveau nicio treabă cu concertele, pe principiul decât să stau în casă mai bine îi încurc pe alții.

Nu vreau să închei într-o notă nasoală, dar… în timpul festivalului a cazut o dronă, care probabil filma. A căzut și le-a lovit pe niște fete destul de urât. Inconștiență din partea organizatorilor aș spune.