După două zile de iceefest am tras linie și am punctat principalele idei cu care am rămas din cadrul festivalului, ceva mai detaliat decât am făcut-o în prima zi.
Subiectele nu au fost discutate în detaliu, ci au fost mai mult treceri în revistă a trendurilor care s-au făcut remarcate la ei „în ogradă”, a dispozitivelor pe care se marșează, a zonelor unde se alocă din ce în ce mai mult buget ș.a.m.d.
Fiind o conferință nișată, subiectele pe baza cărora s-a discutat nu ne erau necunoscute, însă ni s-au oferit perspective noi și exemple practice de cum fac/au făcut ei.
Rețele sociale
Cei de la Facebook se laudă cu faptul că de la ei cumperi reclamă care targhetează oameni (conturi) și nu cookie-uri. Aceștia încearcă să atragă userii în sistemul lor cu orice preț, chiar dacă par permisivi cu aplicațiile/site-urile extrene, un bun exemplu fiind video-urile urcate pe Youtube – care share-uite pe Facebook apar cu o imagine mică și necesită două click-uri pentru a porni – și video-urile urcate direct pe Facebook – a caror imagine apare mare și necesită doar un click pentru a porni.
Twitter marșează pe „Marketing the moment”. Comunicare diferită din cadrul acestei rețele de socializare, dată și de limitarea caractarelor și de publicul interesat de această rețea, face ca strategia să fie de simț comun – însă cum este pusă în practică această strategie face ca o campanie să fie sau nu de succes.
Shazam are potențial uriaș, iar campaniile de tip multiscreen făcute cu ajutorul acestei aplicații sunt bestiale. Părerea mea este că vor prinde foarte bine și în România din cauza engagement-ului diferit pe care îl poate oferi – vezi o reclamă la TV, ești interesat de produs/serviciu, pornești aplicația Shazam și ești dus către mai multe informații direct pe telefon, identificarea reclamei cu ajutorul elementului audio făcând experiența cu atât mai interesantă.
Publicitate
Creativitatea se extinde din ce în ce mai mult în lumea tehnologiei, iar campaniile multiscreen, panourile cu senzor, filmările făcute cu ajutorul dronelor și alte năzdrăvănii de genul acesta atrag atenția – așa cum e și normal într-o lume plină de afișe și pliante.
Unul dintre lucrurile care mi-au rămas întipărite în minte a fost faptul că „nu trăim într-o eră inovativă”. Nu am mai inventat nimic de foarte mult timp, doar perfecționăm ceea ce avem deja.
Online & IT
Strâns legat de subiectul de mai sus, tehnologia avansează frumos, iar în scurt timp vom avea un val de noi device-uri pe care să le integrăm/folosim în advertising. Am testat Oculus și un TV (soft) care aproximează vârsta și starea celui care stă în fața camerei:
Mai mulți speakeri au subliniat faptul că atenția utilizatorului scade de la an la an. Media crește…
Artiștii români nu prea știu cum să vândă, iar cei care vând au în spate agenții care să facă treaba aceasta pentru ei – bloguri, administrarea rețelelor sociale ș.a.m.d. Trupa care face cel mai bine merchandising în România este B.U.G. Mafia (ca fapt divers, sunt fan Mafia) și asta pentru că ei nu doar cântă ci promovează un stil de viață cu care oamenii se identifică sau doresc să se identifice.