Majoritatea clienților știu logo design, de aceea agențiile preferă să lucreze cu minoritatea – cei care nu știu – și asta nu pentru că își doresc să îi înșele, aceștia fiind în necunoștință de cauză, ci pentru că astfel pot presta munca pentru care au fost plătiți.
În mintea publicitarilor tineri – natural de altfel – design-ul de logo pornește de la un insight, de la cunoașterea clientului și a publiului său țintă, procesul finalizându-se într-un logo care să reprezinte și să transmită cultura și valorile companiei, dar care să se adreseze publicului țintă targetat.
În practică majoritatea celor care execută astfel de lucrări oferă 2 – 3 variante dintre care clientul alege una pe care să o mai dezvolte/bibilească puțin. Cu alte cuvinte, logo-ul e trecut exclusiv prin filtrul de valori al clientului.
Dacă nu dispuneți de un intern, aveți trei opțiuni principale la care puteți apela:
- Serviciile specializate de creare logo;
- Agențiile de publicitate care execută și astfel de lucrări;
- Freelancerii;
Serviciile specializate au prețuri decente, dar e nevoie de un brief foarte explicit pentru a obține o lucrare de calitate. Agențiile de publicitate studiază în detaliu firma cu cultura și valorile ei, publicul țintă și tot ceea ce ține de identitatea vizuală pentru a putea integra logo-ul în acest gestalt, însă prețurile sunt mari. Freelancerii au prețuri mai mici decât opțiunile menționate anterior, dar puțini au experiența întâlnită în cazul acestora, iar procesul de cunoaștere nu va fi la fel de elaborat ca în cazul agențiilor.
Recomandarea mea: când scrieți un brief creativ pentru identitatea vizuală a firmei sau chiar și doar pentru un logo, acesta trebuie să fie o portiță spre companie și nu ar trebui să conțină doar „valoriile firmei” și „ceea ce vrem să transmitem”. Designerul, cu atât mai mult dacă nu e intern, trebuie să afle toată povestea companiei, de la interior spre exterior, pentru a putea executa o muncă de calitate.
Referitori la freelanceri, vezi ca multi lucreaza mai scump decat majoritatea agentiilor. :-) Atat designeri cat si programatori.
Bine, procentul e mic fata de cei care lucreaza ieftin, but still. :-)
Treaba asta nu are legătură cu design-ul ;)
E drept, se aplică şî în alte privinţe, dar design-ul mi-a fost mai la îndemână – am experimentat mai mult.