Cel de-al doilea workshop din cadrul #PRbeta din Cluj-Napoca a fost ținut de către Corina Săftescu care este o persoană foarte simpatică, inteligentă și deschisă. Îi invidiez sincer pe studenții care au oportunitatea de a învăța de la aceasta.
Corina a descusut comunicarea online pentru a ne face să înțelegem cum funcționează. Câteva idei din cadrul workshop-ului:
Planificarea comunicării online
- Analiza S.W.O.T.
– Strengths
– Weakness
– Opportunities
– Threats - Ca om de comunicare este important să cunoști absolut toate detaliile despre companie / produs. Ajută și la evitarea crizelor de PR.
- Stabilirea obiectivelor de comunicare. Există trei tipuri de reacții pe care le poți obține:
A. Cognitive (publicul să știe / să afle)
B. Afective (publicul să aibă o anumită opinie/atitudine)
C. Comportamentale (publicul să aibă un anumit comportament – să cumpere, să întreprindă o acțiune ș.a.m.d.) - Orice obiectiv trebuie să îndeplinească criteriile S.M.A.R.T:
– Specific
– Measurable
– Achievable
– Realistic
– Time focused - Stabilirea strategiei (în funcție de obiectivele propuse).
- Definirea publicului.
- Stabilirea mesajului principal. Un mesaj bun trebuie să:
– Arate ce faci și de ce;
– Comunice cu ce ești diferit;
– Vorbească ‘pe limba publicurilor’;
– Fie bazat pe fapte;
– Fie personalizat. - Alegerea tacticilor pentru atingerea obiectivului (de la bloguri de campanie la concursuri pe rețelele sociale, sondaje și multe altele).
- Identificarea riscurilor (în mediul online controlul informației emise este mai mic și, implicit, riscurile sunt mai mari).
Din nou o cantitate imensă de informație însă distribuită în așa fel încât să fie ușor de asimilat și digerat.
După ce ne-a fost „predată materia” am fost implicați într-un exercițiu în care a trebuit să punem bazele unei campanii de informare pentru Biserica Ortodoxă Română (da, religie :-D):
Am fost împărțiți în echipe de câte trei și a trebuit să ne susținem planul în fața clasei celorlalte echipe. A fost foarte antrenant iar munca în echipă e mereu o experiența interesantă.