Bogdan Anghelina
  • Acasă
  • Servicii
    • Consultanță
    • Google Ads
    • Facebook Ads
    • Dezvoltare WEB
    • Optimizare SEO
      • Local SEO
    • Email Marketing
  • Resurse de Marketing
    • Calculator Google Ads
  • Despre mine
  • Blog
  • Contact
  • WP ⚙ Maintainly
  • EN

Majoritatea clienților știu design, agențiile preferă să lucreze cu minoritatea

  • 2 min read
  • design logo
  • Home
  • blog
  • Majoritatea clienților știu ...

Majoritatea clienților știu logo design, de aceea agențiile preferă să lucreze cu minoritatea – cei care nu știu – și asta nu pentru că își doresc să îi înșele, aceștia fiind în necunoștință de cauză, ci pentru că astfel pot presta munca pentru care au fost plătiți.

În mintea publicitarilor tineri – natural de altfel – design-ul de logo pornește de la un insight, de la cunoașterea clientului și a publiului său țintă, procesul finalizându-se într-un logo care să reprezinte și să transmită cultura și valorile companiei, dar care să se adreseze publicului țintă targetat.
În practică majoritatea celor care execută astfel de lucrări oferă 2 – 3 variante dintre care clientul alege una pe care să o mai dezvolte/bibilească puțin. Cu alte cuvinte, logo-ul e trecut exclusiv prin filtrul de valori al clientului.

Dacă nu dispuneți de un intern, aveți trei opțiuni principale la care puteți apela:

  • Serviciile specializate de creare logo;
  • Agențiile de publicitate care execută și astfel de lucrări;
  • Freelancerii;

Serviciile specializate au prețuri decente, dar e nevoie de un brief foarte explicit pentru a obține o lucrare de calitate. Agențiile de publicitate studiază în detaliu firma cu cultura și valorile ei, publicul țintă și tot ceea ce ține de identitatea vizuală pentru a putea integra logo-ul în acest gestalt, însă prețurile sunt mari. Freelancerii au prețuri mai mici decât opțiunile menționate anterior, dar puțini au experiența întâlnită în cazul acestora, iar procesul de cunoaștere nu va fi la fel de elaborat ca în cazul agențiilor.


Recomandarea mea: când scrieți un brief creativ pentru identitatea vizuală a firmei sau chiar și doar pentru un logo, acesta trebuie să fie o portiță spre companie și nu ar trebui să conțină doar “valoriile firmei” și “ceea ce vrem să transmitem”. Designerul, cu atât mai mult dacă nu e intern, trebuie să afle toată povestea companiei, de la interior spre exterior, pentru a putea executa o muncă de calitate.

3 replies on “Majoritatea clienților știu design, agențiile preferă să lucreze cu minoritatea”

  • Mircea
    joi, 09 iulie 2015 at 22:54

    Referitori la freelanceri, vezi ca multi lucreaza mai scump decat majoritatea agentiilor. :-) Atat designeri cat si programatori.

    Bine, procentul e mic fata de cei care lucreaza ieftin, but still. :-)

    Reply
  • pardauro
    sâmbătă, 11 iulie 2015 at 16:13

    Treaba asta nu are legătură cu design-ul ;)

    Reply
    • Bogdan Anghelina
      duminică, 12 iulie 2015 at 00:10

      E drept, se aplică şî în alte privinţe, dar design-ul mi-a fost mai la îndemână – am experimentat mai mult.

      Reply

Leave a Reply Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Crește vânzările

Hai să colaborăm!

Contactează-mă
Unde mă găsești

contact [at] bogdananghelina.ro

  • Profil Linkedin
  • Pagină Facebook
Link-uri utile
  • Politică de Confidențialitate
  • Politică Cookie-uri

© 2010 - 2025 Bogdan Anghelina. Toate drepturile rezervate.

Site-ul utilizează cookie-uri pentru a-ți oferi cea mai bună experiență și pentru a memora preferințele tale. Apăsând pe “Acceptă” ești de acord cu utilizarea tuturor cookie-urilor. Poți însă vizita pagina “Setări cookie” pentru a acorda consimțământ individual.
Setări CookieAccept
Manage consent

Prezentare generală

Acest website folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați prin site. Dintre aceste cookie-uri, cookie-urile clasificate ca fiind necesare sunt stocate în browserul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționalitățile de bază ale site-ului web. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem modul în care utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browser-ul dvs. numai cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Analytics
Cookie-urile analitice sunt utilizate pentru a înțelege modul în care vizitatorii interacționează cu site-ul web. Aceste cookie-uri ajută la furnizarea de informații despre valori, numărul de vizitatori, rata de respingere, sursa de trafic etc.
Personalizarea reclamelor
Cookie-urile publicitare sunt utilizate pentru a oferi vizitatorilor reclame și campanii de marketing relevante. Aceste cookie-uri urmăresc vizitatorii de pe site-uri web și colectează informații pentru a oferi reclame personalizate.
Necesare
Cookie-urile necesare sunt absolut esențiale pentru ca site-ul web să funcționeze corect. Aceste cookie-uri asigură funcționalități de bază și caracteristici de securitate ale site-ului web, în mod anonim.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ