Vineri, 6 Decembrie, a avut loc StartUP Event, cu organizarea căruia am fost ocupat în ultima vreme. StartUP Event a fost un workshop de orientare în carieră – pompos vorbind – dacă îmi permiteți să dezbrac limbajul academic, a fost un eveniment adresat studenților din anul I din cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Cluj, care are ca scop educarea pieței în care o să lucrăm și, implicit, a oamenilor cu care vom lucra.
Eu am venit cu ideea și cu conceptul, dar după cum bine știți o idee care nu este pusă în practică nu valorează nimic, deci nu aș fi reușit fără ajutorul colegei mele Camelia Moldovan care m-a ajutat să o dezvolt și să o pun în practică.
De la 0 la StartUP
Totul a început pe geamul ușii de la balcon, în spatele căruia am pus o față de masă albă și pe care am început să ne trecem ideile cu un marker, exact ca pe un whiteboard. Naming-ul a durat vreo 4 zile, iar textele încă 2.
Am schimbat 3 logo-uri și vreo 2 afișe până să ajungem la varianta finală. Trăgând linie: trebuia să merg pe același set de culori folosit la celelalte materiale; ușa trebuia să fie mai mare și printată și pe interior; *imaginile să fie de o calitate mai bună, iar speakerii să fie pozați în picioare, nu bustul; logo-urile partenerilor trebuiau puse pe o bandă albă, le-am pus pe un gradient gri închis – alb, iar la print a ieșit un gri prea închis.
Dacă în cazul logo-ului și al afișelor am fost nehotărâți, designul badge-urilor, al flyerelor și al diplomelor a venit mult mai ușor. Îmi place ce a ieșit.
Au existat și „erori de calcul” precum faptul că monitorul din facultate pe care am proiectat video-ul creat pentru promovarea evenimentului nu are sunet – iar video-ul nu a rulat decât 4 zile din cele 6 în care studenții se puteau înscrie. Apoi am fost criticați pentru faptul că l-am filmat pe Gabriel Gorgan cu ochelarii pe nas – că nu se cade – însă treaba cu ochelarii fusese făcută din amuzament, iar evenimentul avea să fie unul nonformal. De altfel nu am căutat sa urmăm un model, ci mai de grabă să punem în scenă o discuție între studenți și profesioniști din domeniu care să-i lămurească și să-i aducă cu picioarele pe pământ cu privire la domeniile pe care le studiază aceștia.
Speakerii
Gabriel Gorgan a fost el însuși și ne-a vorbit despre cum freelancerii strică piața și despre cât de greu e să îți găsești un loc de muncă după facultate. Un imbold necesar.
Radu Bazavan (Groparu) ne-a vorbit despre bloguri, i-a sfătuit pe studenți să-și facă blog și a adus argumente în acest sens. Am văzut câteva secvențe din filmul Usturoi și am aflat că s-ar putea ca la anul să îl vedem în cinematografe.
Katai Robi nu a reușit să ajungă din cauza unor probleme de sănătate.
Lucian Conțiu și-a început prezentarea printr-un exercițiu, lucru care a adus zâmbetul pe fața participanților. Apoi ne-a vorbit din postura unui om de publicitate, dintr-o agenție și a răspuns celor mai arzătoare întrebări ale studenților.
Ovidiu Mărginean de la Qual Media ne-a vorbit despre cât de dură e piața și cât de greu se ajunge în poziții de top în oricare din specializăriile comunicării.
Cea de a doua parte, cea de workshop a fost deschisă de comediantul publicitarul Dragoș Alexa care ne-a băgat în priză cu o prezentare plină de substanță/informație și picanterii (niște scoruri, cum a dat greș, cum reactionezi în caz de criză ș.a.m.d.).
Workshop-ul a continuat cu Cristian Moldovan care a vorbit despre branding și i-a angrenat pe copii într-un exercițiu interesant.
Ultimul speaker, dar nu cel din urmă a fost doamna Geta Ungurean pe care am întâlnit-o și eu pentru prima dată și s-a dovedit a fi o persoană grozavă și cu multă experiență. Aceasta ne-a vorbit despre event planning și ne-a dat câteva exemple de evenimente pe care le-a organizat.
La sfârșit participanții s-au împărțit în trei grupe și au organizat un bal al bobocilor. Surpriza a venit când Geta a dat prin tragere la sorți trei invitații la trei evenimente organizate de aceasta, care vor avea loc în viitorul apropiat.
[divider style=”double”/]
Trăgând linie (am tras mai sus) deși volumul de muncă a fost imens (am ajutat la texte, am scris codul pentru site, am făcut editare video și foto + organizarea propriu-zisă), a fost o experiență grozavă din care am învățat multe, iar faptul că speakerii ne-au susținut și s-au arătat plăcut impresionați de inițiativă ne-a arătat că n-a fost o muncă în van. Participanții s-au arătat mulțumiți de experiență, iar asta nu poate decât să ne bucure.
Vreau să le mulțumesc înca o dată partenerilor pentru sprijinul acordat: Qual Media Group, Lemnul Verde, Gimmy și FSPAC.
Bravo! Foarte tare! Ma bucur tare mult pentru tine si pentru voi, e o experienta din care ai multe de invatat. Poate la anul faci ceva mult mai mare si ne implici pe toti….si sa nu uit, foarte tare afisul!
Mulțumesc frumos, înseamnă mult!
Bogdan şi Camelia, vă felicit şi mă bucur tare că există astfel de iniţiative.
Mulțumim frumos!
Bogdan, trebuie sa te corectez: nu am spus ca freelancerii strica piata!
Am spus urmatoarele, in fix ordinea asta:
Nu exista freelancing in Romania!
Exista o forma de anteprenoriat solo care s-ar putea numi freelancing.
Freelancerii care se tare pretind freelanceri strica piata, ei fiind niste omuleti rupti din niste companii.
Ex: http://entertrainer.tv/2013/07/sa-clarificam-o-chestie-despre-freelancing/
In rest, Doamne ajuta-va! ;)
Mulțumesc pentru corectare, Gabi.