Cum reușesc furnizorii de slabă calitate să prospere?

Problema în cazul muncii făcute prost este că, de cele mai multe ori, ambele părți vor prefera o finalizare tacită. Beneficiarul pentru că îi este rușine că a fost țepuit sau că proiectul a întârziat atâta. Prestatorul pentru că știe că a prestat o muncă de slabă calitate și că nu poate să se laude cu ea.

Mai sunt și excepții, ca freelancerii ăia care la 21 de ani au 10 branduri mari în portofoliu, că a lucrat cu ei, că și afișul acela făcut la a treia mână e tot lucrat cu ei. Mă rog.

Fiindcă am lucrat o perioadă pe front-end, ajung la mine cazuri sau cerereri de recomandări de la diverși. Pentru site-uri simple, de prezentare, pe WordPress ar fi vorba de 30 de minute și un ghid bun și oricine poate, cu puțină răbdare, să pună online un website pe un domeniu propriu:

  • Cumpărat domeniu și hosting (de preferat de la același vânzător, pentru a evita bătăile de cap)
  • Instalat WordPress (hosterii serioși au, pe cPanel, script-uri automate de instalare; e vorba de 8 – 9 click-uri și e gata, ai WordPress instalat)
  • Instalat temă (sunt o grămadă de teme gratuite)
  • Instalat 4 – 5 plugin-uri
  • Setările minime pentru titlu / logo / link-uri / indexare
  • Gata!

Un ghid foarte bun, scurt și la obiect, în limba engleză, găsiți aici. Știți ce sume se pretind pentru astfel de site-uri?

Cum se ajunge la acele colaborări defectuoase?

  1. Nu cunoști și nu ai pe cineva intern care să cunoască minimul necesar despre proiectarea și crearea task-ului (în cazul de față, a unui website).
  2. Furnizorii buni (developerii în cazul de față) – cei care s-ar putea ocupa de task-ul tău – ajung de cele mai multe ori să fie prea încărcați, astfel ajung să mărească prețul. Există și aici excepții – pentru că știu și developeri buni care își iau o încărcare atât de mare încât nu reușesc să livreze și ajung să piardă clienți și credibilitate.
  3. Alegi cel mai ieftin furnizor sau alegi un furnizor scump, dar în necunoștință de cauză (cu trimitere la pct. 1).

Ce se întâmplă în continuare?

În 97.41% din cazuri, proiectul (fie vorba de web, design, organizare de evenimente etc) întârzie. Întârzierile costă, iar frustrările se adună.

Și ajungi să ai un proiect realizat stângaci, scump, și cu mult peste termen. Atâta timp cât clienții nu lucrează la punctul 1, iar mai apoi nu recunosc și nu își asumă alegererea proastă a unui furnizor, așa va fi.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *