ICEEfest 2017, live blogging 

ICEEfest 2017

Voi nota aici ideile care îmi atrag atenția pe parcursul ICEEfest 2017. Informația vine de pe mai multe scene, din mai multe domenii. Am să o structurez cât pot.

Ziua 1

  • Doar 4% dintre români cumpără și citesc cărți lunar. Extrapolând, când facem branding, ar trebui să ne gândim că una din patru persoane nu înțeleg ceea ce încercăm să le transmitem.
  • New York Times începe să livreze știrile în funcție de geolocație și de interese (istoricul articolelor citite). 
  • Plug & Play nu mai este de actualitate, e momentul pentru Plug & Forget sensors: senzori care nu mai folosesc alimentarea directă sau prin baterii, ci prin wireless.

    Un smarphone are nevoie de 100000 de ori mai multă energie decât se poate transmite acum prin semnale wireless – deci nu le vom încărca prin această tehnologie prea curând. 
  • Câteva slide-uri interesante:








  • Majoritatea utilizatorilor petrec 80% din timp în doar trei aplicații. Aplicațiile de instant messaging sunt cele mai populare la nivel global.
    Messenger = rețea socială pentru prieteni apropiați.
  • Prin boți de messenger și alte funcționalități din cadrul rețelelor sociale, companiile devin prieteni apropiați. 66% dintre utilizatori au folosit o aplicație de messenger pentru a comunica cu o companie.
  • Aplicațiile de messenger utilizează stickerele ca metodă de monetizare, incluzând branduri în acestea.
  • Brandurile trebuie să înțeleagă că site-urile lor sunt văzute de utilizatori ca fiind brandul însăși. Dacă site-ul e alambicat, se mișcă greu sau are erori – cu alte cuvinte, dacă experiența cu acesta este una neplăcută – userul va rămâne cu impresia că a avut o experiență neplăcută cu brandul.

Ziua 2

  • Mai puțin focus pe Vanity Metrics (like-uri, inimioare ș.a).
  • Conținutul trebuie trunchiat pentru a putea fi servit în mod rapid, de pe dispozitive mobile și de pe conexiuni pe date.
  • În online sunt 3 moduri de succes: când vinzi, când construiești baze de date sau când primești recomandări.
  • De ani de zile jurnaliștii vorbesc despre moartea publicității. Studiile arată că aceștia s-au înșelat, publicitatea TV a crescut ușor, cea din digital cunoscând o creștere masivă. Publicitatea din print a scăzut sensibil.
  • Câteva slide-uri interesante:








  • Știrile au trecut de la a transmite informația, la a transmite o stare. Înainte erau știri despre eveniment, acum în știri vedem persoane având o reacție la acestea. Primele reprezentau un material pe care îl puteam judeca, cele din urmă reprezintă un material cu care empatizăm.
  • Leo Burnett și Inmobi au făcut o campanie pentru Samsung în cadrul căreia au afișat reclame despre S7 ca fiind waterproof atunci când ploua afară, despre fast charging atunci când bateria scădea sub un anumit procentaj sau despre performanțele camerei foto atunci când un utilizator făcea o fotografie într-un mediu cu iluminare slabă cu telefonul său.

    Rezultatele campaniei:




  • Studiile arată că dacă iei un grup de oameni și îi bagi într-un brainstorming vs. dacă pui fiecare individ din acel grup să muncească independent același interval de timp, ultima variantă va da rezultate net superioare. O singură persoană e responsabilă de tot, în grup intervine democrația, iar asta omoară ideile.
  • Toată lumea are idei:


  • Creativitatea nu este răspunsul, ci calea către răspuns. Nu vă concentrați pe cale, ci pe rezultat.
  • VR ne oferă posibilitatea de a spune o poveste fără să împingem brandul în fața utilizatorului. Oferă o experiență unică, un bilet pe care utilizatorii nu îl pot cumpăra, poți fi oriunde.


  • Vom cunoaște un moment în care pentru VR nu va mai fi nevoie să purtăm căști, iar atunci când vom privi lumea din jur nu vom mai știi ce este real și ce este realitate augumentată. Cu alte cuvinte, ne îndreptăm către singularitate.

Etichete: , ,

Lasă un răspuns

Adresa de email nu va fi publicată. Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii.