La fel ca și anul trecut, notez aici câteva idei de la ICEEfest 2018, de data aceasta post eveniment. Ce e cu italic sunt note personale.

Disruption by Tehnology – What’s next?

  • Din 2006, piața publicitară s-a dublat.
  • Ce trenduri ar trebui urmărite? AR, AI și Voice Assistants au rămas de actualitate. Un alt participant la discuție a spus Mobile și Video, la fel de predictibil.
  • Simplificarea este cheia. Ca exemplu a fost menționat TV-ul, dar nu ca mediu clasic, așa cum ne gândeam la el, ci ca Smart TV. Apar tot mai multe surse care livrează conținut personalizat și controlabil prin acest mediu.
  • Doar 30% din populația globului are acces la „free news”.
  • Facebook începe să devină vânzătorul acela enervant, care te deranjează la masă, în timp ce bei o bere liniștit. Toate prezentările lor par promovări mascate al unor funcționalități. Se leagă cu concluziile trase de pe urma altor prezentări – veți citi în continuare.
  •  

    GOOGLE – Nancy Nemes

  • Din „Artificial Intelligence” se va migra către „Human Robot Interaction”.
  • Una dintre problemele inteligenței artificiale menționate a fost că poate prezice informații greșite cu deplină încredere.
  • Ca inteligența artificială să funcționeze trebuie să devină mult mai „self suficient”.
  • Inteligența artificială va da o nouă formă datelor și modului în care funcționează lumea pe care o cunoaștem. Se preconizeaza că AR/ AI va avea o creștere de 100% / an până în 2022.
  •  

    SHAZAM – Will Menage

    Activitate Shazam Romania

  • Shazam a încheiat un parteneriat cu Snapchat, lucrând în background de fiecare dată când înregistrezi un video. Asta permite servirea unor caracteristici personalizate (ex: un filtru special pentru poze atunci când asculți muzica Selenei Gomez), dar și a publicității personalizate.
  • Găsim acum Shazam și pe sistemele de infotainment din mașini (au încheiat un contract cu Seat). Poți afla astfel unde, pe traseul parcurs, ai auzit o anumită piesă la radio, ca mai apoi să poți face un playlist cu cele care îți plac.
  •  

    YOUTUBE – Mădălina Pangrate

  • Ce vor să vadă userii: autenticitate, creativitate, libertate.

    Millennials on YouTube
  • Device-urile nu mai dictează mediul (ex: nu mai trebuie să fii în sufragerie pentru a viziona un film).
  •  

    CNN – Brandon Keenen

  • Nu da clientului prea multe variante dintre care să aleagă.

    Varietate de produse
  • În afară, agențiile trebuie să dovedească valoarea pe care o aduc clientului. Dacă, clientul simte că poate face singur ceea ce face agenția, cea din urmă e în pericol.
  •  

    NEW YORK TIMES – Jean-Cristophe Demarta

  • Studiile arată că Facebook are șanse foarte mari ca în următorii ani să fie cea mai detestată companie de digital.
  • Companiile de media către care utilizatorii aleg să vină / să cumpere, o duc bine. Cele care trăiesc din publicitate (care împing conținut către marea de oameni, cum face Buzzfeed, de exemplu) o duc din ce în ce mai rău.

    Cei care intră pe site-uri pentru a completa chestionare care îți spun ce fel de legumă ești, nu produc bani.

    Evolutie media

  • „How we track the succes?
    Impressions
    Viewability
    Is it really impactable?”
  •  

    SOCIAL CHAIN – Oliver Yonchev

  • Facebook scade datorită comportamentului audienței, modului în care consumă conținut. A început să scadă înainte ca Zuckerberg să anunțe schimbarea algoritmului și înainte de Cambridge Analytica.

    Grafic scadere Facebook
  • Live video merge mai bine datorită faptului că poți reacționa de mai multe ori pe parcursul experienței. Enpatizezi mai mult cu ceva live, ceva (ce pare) autentic.

    Facebook live video

    Succes pe Facebook

  • Social media va lua locul site-urilor? E mai simplu să reconstruiești un profil social decât un site. Dacă ne ținem de practicile standardizate atunci când construim un site, poate mai avem șanse.
  •  

    QUALITANCE – Mike Parsons

  • VR e foarte scump de produs, desi e cool. Nu produce bani, de aceea se bate încă pasul pe loc în privința acestui subiect.
  • AI ajută în agricultură. Înțelege nevoia plantelor, le oferă resursele necesare și administrează pesticide doar celor dăunătoare, selectiv. Astfel vom avea legume și fructe mai sănătoase.
  • Când îți este foame vezi mai multă reclamă la mâncare, nu e pentru că ai primi mai multă reclamă, ci pentru că simțurile acordă mai multă atenție nevoilor prioritare.

    Mai multa atentie nevoilor prioritare
  • 95% dintre deciziile zilnice sunt făcute automat, pe bază instinctuală.
  •  

    SIZMEK – Edward Weatherall

  • AI face predicții, nu judecă. O problemă la mașinile autonome: dacă mașina trebuie să aleagă pe cine să accidenteze, pe cine va alege, pe cei din mașină sau pe cei din afara acesteia? Cine ia hotărârea aceasta? Având în vedere că noi le programam.
  •  

    GOOGLE – Dan Oroș

  • Oamenii încep să caute tot mai specific și se așteaptă să existe conținut despre cele mai specifice lucruri. Se caută „open now” sau „this night”.
  •  

    ATTRACTIVE MEDIA – Alex Khan

  • „Our attention span is 8 seconds. A gold fish has 9 seconds.”
  • Smartphone-ul e noua telecomandă a societății actuale. Te poți uita la TV pe smartphone, avem internetul la îndemână, poți controla lumini, temperatura sau alte lucruri care țin de mediul în care trăim. Ce poți face pentru a fi acolo ca advertiser?
  • Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *