În Franța, anual sunt aruncate 300 de milioane de tone de fructe și legume care nu respectă normele de mărime/formă/culoare. Un lanț de hypermarket-uri și supermarket-uri, Intermarché, au dezvoltat o campanie care să ajute piața agroalimentară și să repare această problemă. Campania se numește „Inglorious Fruits and Vegetables”.
Cu 30% mai ieftine, fructele și legumele hidoase au crescut vânzările cu 1.2 tone în primele 2 zile, iar locațiile Intermarché au fost cu 24% mai vizitate după această campanie.
Să comparăm cu lanțurile de hypermarket-uri și supermarket-uri din România? Unde monopolul îl dețin fructele și legumele mari și frumoase, fără gust sau miros, crescute pe steroizi, aduse din străinătate – în timp ce țăranii se plâng că li se cere să respecte tot felul de directive, unele presupunând mari investiții, ca mai apoi să fie nevoiți să vândă în piețe fiindcă mare parte din recolta lor nu respectă condițiile de mărime, formă și culoare.
Am văzut clipul prima dată aici.