A început sesiunea de workshop-uri marca #PRbeta din Cluj. Primul speaker a fost Alexandru Negrea care a disecat Facebook-ul cu scopul de a ne arăta cum funcționează acesta.
Pentru că am eu o teorie conform căreia nu e ok să dezvălui tot ceea ce s-a discutat în cadrul unui workshop, am să înșiruiesc aici doar câteva idei:
- Într-o firmă / companie nu trebuie să existe nici o întrebare cu privire la Facebook la care să nu putem răspunde.
- Facebook-ul, spre deosebire de alte canale de promovare, este o investiție pe termen lung (fanii rămân și pot fi folosiți și în campanii viitoare).
- TV-ul moare. Internetul devine o sursă viabilă de recomandări pentru orice tip de produs sau serviciu.
- Provocarea în SM e să trimiți mesaje scurte și eficiente într-un timp cât mai scurt.
- Pe Facebook pozele creează reacții de 10 (zece) ori mai mari decât în cazul unui status clasic (text).
- Am învățat cum funcționează Facebook și cum se face un raport bazat pe datele obținute din cadrul acestuia.
- De ce intră lumea (în principal pentru divertisment și pentru a pierde timpul).
- Cum trebuie să arate pagina unei firme / companii.
- Alex ne-a explicat cum se face un plan editorial și de ce este acesta atât de important pentru un Social Media Manager.- Conținutul paginii să fie targetat publicului țintă.
– De unde putem face rost de conținut pentru pagina de FB (Owned content, Paid content și Earned content). - Nu în ultimul rând, Alex ne-a explicat cum stă treaba cu Facebook Insights (statistici cu care cochetam de mult însă trebuie să recunosc că nu le înțelegeam pe deplin) și cât de importante sunt reclamele.
Eu am participat și la prima ediție #PRbeta organizată în Timișoara iar în cazul lui Alexandru Negrea s-a observat o dezvoltare imensă atât ca și Social Media Manager cât și ca și speaker. Am acumulat o doză imensă de cunoștințe și mi-am clarificat câteva aspecte în ceea ce privește această rețea de socializare.