Înaintea prezentării propriu-zise o domnișoară, reprezentat al Romtelecom, ne-a vorbit despre prezența respectiv evoluția companiei în online din anul 2007 încoace. Un exemplu de „așa da” datorită strategiilor pe care le-au abordat de-a lungul timpului.
![Reprezentanta Romtelecom - PRbea Cluj Reprezentanta Romtelecom - PRbea Cluj](https://i.imgur.com/YO3F1.jpg)
![Reprezentanta Romtelecom - PRbea Cluj Reprezentanta Romtelecom - PRbea Cluj](https://i.imgur.com/G0Pgr.jpg)
*Fac o paranteză pentru a menționa că am aflat care a fost treaba cu serialul finanțat de Romtelecom, Viața în 3 (cel lansat în parteneriat cu Trilulilu). Campania a fost una de conștientizare și avea ca target tineretul (au vrut să facă cunoscut brandul în randul tinerilor). Producția a încetat din cauza sumelor de bani necesare.
Trecând la workshop, Victor Kapra ne-a vorbit astăzi despre comunicare, jurnalism și social media. Însă înainte de toate acesta s-a prezentat într-un mod caracteristic și am să las imaginile să vorbească în această privință:
![Victor Kapra editor Mediafax - PRbeta Cluj Victor Kapra editor Mediafax - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/VUV7D.jpg)
![Victor Kapra redactor-șef adjunct ZF - PRbeta Cluj Victor Kapra redactor-șef adjunct ZF - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/PWWNf.jpg)
![Reguli workshop Victor Kapra - PRbeta Cluj Reguli workshop Victor Kapra - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/3Zjuq.jpg)
Am discutat despre foarte multe aspecte ale comunicării online și offline, ale jurnalismului cât și ale social media. O groază de idei și informații folositoare.
Trec aici câteva idei din cadrul workshop-ului:
- Cum trebuie să fie o aplicație web 2.0.
- Social media = Conversație.
- Primul pas în conversație:
– Am integrat canalele SM în site ?
– Este site-ul companiei relevant pentru consumator ?
– Există o adresă de mail pentru clienți ?
– Am creat o comunitate pe site-ul corporate ? - Specialistul de PR/MK 2.0 trebuie să creeze un mix (o comunitate, content de calitate, să știe să comunice nu numai cu jurnaliștii).
- Consumatorul a devenit Comunicator !
- PR-ul modern nu livrează comunicate ci știri gata scrise.
- Companiile ar trebui să aibă mai multă grijă la informația care „se pierde” în rețelele sociale prin intermediul angajaților.
- De asemenea companiile ar trebui să facă mai multe trimiteri către conturile de SM.
Spre sfârșitul workshop-ului am fost provocați din nou printr-un exercițiu în care a trebuit să aducem câteva idei prin care să facem site-ul unei firme de încălțăminte de lux mai social ca mai apoi să ne prezentăm planul în fața colegilor. O adevărată distracție !
![Paricipanți - PRbeta Cluj Paricipanți - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/pcLxi.jpg)
![Paricipanți - PRbeta Cluj Paricipanți - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/2znPD.jpg)
![Paricipanți - PRbeta Cluj Paricipanți - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/PaVRj.jpg)
![Paricipanți - PRbeta Cluj Paricipanți - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/RusTY.jpg)
Victor Kapra nu e doar un exemplu ci și un model în domeniu pentru mine. Un om cu carismă, educat și adaptabil, cu o bază imensă de informații. A fost o plăcere să-l ascult din nou și să învăț de la acesta.
![Victor Kapra - PRbeta Cluj Victor Kapra - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/clQUV.jpg)
![Victor Kapra - PRbeta Cluj Victor Kapra - PRbeta Cluj](https://i.imgur.com/CTbCk.jpg)